Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
Firma Ndeya wydała trzy albumy będące archiwalnymi nagraniami ukazującymi Jona Hassella i jego grupę pod koniec lat 80 eksplorujących ideę Czwartego Świata, jak zawsze podekscytowanego nowymi technologiami pojawiającymi się w tamtym czasie i możliwościami, jakie oferowały one w odkrywaniu własnej muzyki na nowo. Są to podwójne winylowe albumy: "The Living City [Live at the Winter Garden 17 September 1989]" i "Psychogeography" oraz "Further Fictions" będący kompilacją 2CD winylowych wydań (dostępny wkrótce).
"The Living City" pokazuje grupę Jona Hassella we wrześniu 1989 roku, występującą jako część instalacji audiowizualnej w World Financial Center Winter Garden w Nowym Jorku. Materiał, w nagraniu którego udział wzięli: Hassell (trąbka), Gregg Arreguin (gitara), Jeff Rona (klawisze i sample), Adam Rudolph (perkusja) i Daniel Schwartz (basie) został zmiksowany na żywo przez Briana Eno, który zaprojektował tę instalację audiowizualną w 10-piętrowym szklanym pawilonie, inspirowaną polowaniami, ceremoniami plemienia pigmejów Ba-Ya-Ka oraz zwierzętami i dźwiękami pogody z Kamerunu. Jon Hassell i jego ówczesny zespół - muzycy, którzy właśnie nagrali album "City: Works Of Fiction", grali w Atrium Winter Garden w ciągu trzech nocy, a Eno miksował na żywo zespół z dźwiękami instalacji.
„Psychogeography” to inspirowana sytuacjonizmem, przemyślana na nowo wersja albumu „City: Works Of Fiction” wydanego 1990 roku, starannie ułożona sekwencja alternatywnych ujęć, demówek i studyjnych jamów zebranych przez Jona Hassella w 2014 roku, kierującego się filozofią Debordian, tak by stworzyć inny wymiar dźwięków niż na oryginalnym wydaniu. Hassell przebrobił materiał precyzyjnym ostrzem, zniekształcając oryginalne taśmy z sesji w alternatywny album, który jest wyraźnie odrębny i wielowymiarowy.
W okresie powstawania albumu „City: Works Of Fiction” Hassell inspirował się coraz bardziej innowacyjnymi technikami produkcyjnymi stosowanymi w hip-hopie - w szczególności kolażami dźwięków jazzu i funku Bomb Squad oraz technikami łączenia taśm, które Teo Macero wniósł do pracy z Milesem Davisem. Hassell widział przejście od Milesa do Public Enemy i powiązał to z miejskim krajobrazem, łącząc swoje własne koncepcje Czwartego Świata z podobną, ale inną fragmentacją pejzażu miejskiego rapu. Zaczął włączać więcej tej estetyki do swojej własnej muzyki, grając do loopow z własnych występów i riffując na ostrych połączeniach hałasu, rytmu i melodii. Powstał dźwiękowy miks w stylu futurystycznego funku sci-fi z odpowiednio wtopioną estetyką produkcji - instrumenty i sample wyskakują na pierwszy plan, a następnie znikają w sposób charakterystyczny dla najlepszych płyt dubowych.
Oba albumy są po raz pierwszy wydane na winylu, każdy z nich został rozłożony na dwie płyty zapakowane jako deluxe gatefold zawierające komentarz Hassella, Eno i nowe wywiady z innymi muzykami zaangażowanymi w projekt, wraz z archiwalnymi zdjęciami z okresu.
Kariera trębacza, kompozytora i muzycznego konceptualisty Jona Hassella przecina wiele wątków w historii awangardy i rozwoju autentycznie nowych form muzycznych. Studiował u Karla-Heinza Stockhausena w Kolonii (wraz z przyszłymi członkami zespołu Can), grał na oryginalnym nagraniu "In C" Terry'ego Rileya (1968), był częścią Theatre Of Eternal Music La Monte Younga i studiował śpiew Kirana – jego mentorem był Pandit Pran Nath, a wszystko to wpłynęło na jego własną technikę instrumentalną i sposób wykorzystywania trąbki z różnymi efektami elektronicznymi. Rosnące zainteresowanie rdzenną muzyką innych kultur doprowadziło do wynalezienia jego "Czwartego Świata" - mieszanki różnych stylów, którą po raz pierwszy można było usłyszeć na takich albumach jak "Vernal Equinox" i "Earthquake Island" w późnych latach 70. Wpadły one w ucho Brianowi Eno, który współpracował z Hassellem przy albumie "Possible Musics" i wykorzystał wiele pomysłów z Czwartego Świata na swoim albumie "My Life In The Bush Of Ghosts" nagranym z Davidem Byrnem. Jon grał na albumach takich artystów jak Talking Heads (przełomowy "Remain In Light"), Peter Gabriel, David Sylvian i Björk, nagrywal razem z grupą Farafina, Ry Cooderem, Leslie Winerem, Juanem Atkinsem, Moritzem Von Oswaldem, komponował ścieżki dźwiękowe do filmów i współtworzył dzieła teatralne.
W ciągu ostatnich kilku lat został uznany za osobę, która wywarła kluczowy wpływ na nową falę artystów takich jak: Oneohtrix Point Never, Huerco S i Visible Cloaks. W 2017 roku jego muzyka została uczczona albumem kompilacyjnym dla Optimo Music "Miracle Steps: Music From The Fourth World 1983 - 2017". W 2018 roku wydał swój pierwszy od dziewięciu lat album, cieszący się dużym uznaniem "Listening To Pictures (Pentimento Volume One)". Następnie ukazała się zremasterowana reedycja jego klasycznego debiutanckiego albumu "Vernal Equinox" z 1977 roku, oraz jego ostatni album studyjny "Seeing Through Sound (Pentimento Volume Two)" w 2020 roku. Jon Hassell zmarł w wieku 84 lat 26 czerwca 2021 r., pozostawiając po sobie znaczącą spuściznę w postaci bardzo wpływowej muzyki i sztuki tworzonej przez całe życie.
Wytwórnia Ndeya została założona przez Jona we współpracy z Warp Records jako dom dla jego muzyki. Do tej pory Ndeya wydała dwa albumy "Listening To Pictures" (2018) i "Seeing Through Sound" (2020), reedycję jego debiutanckiego albumu "Vernal Equinox", zremasterowaną z oryginalnych taśm, oraz limitowaną kolekcję jego tekstów o własnej muzyce "Atmospherics". Teraz, po śmierci Jona, Ndeya pracuje nad zachowaniem jego twórczości wydając archiwalne projekty.
Pierwszy z nich "Futher Fictions" – zawierający winylowe albumy "The Living City" i "Psychogeography" i album 2CD "Futher Fictions" to wydawnictwa, które zostały osobiście wyselekcjonowane przez Hassella jako materiał dodatkowy do rozszerzonej reedycji jego albumu "City: Works Of Fiction" w 2014 roku. Jon spędził wiele miesięcy na przeczesywaniu swojej kolekcji taśm z tego okresu, wyciągając różne ujęcia utworów z albumu, wczesne szkice i alternatywne miksy , a także przeprowadził obszerną ilości dodatkowych edycji. Ta dbałość o szczegóły i prezentację nagrań była znakiem rozpoznawczym większości jego katalogu dlatego poczuł, że wyśmienita jakość dodanego materiału w tej rozszerzonej reedycji została nieco przeoczona. Na krótki okres udzielił licencji na dodatkowe nagrania firmie All Saints by potem wyrazić chęć wydania ich osobno w swoim nowym wydawnictwie Ndeya, umożliwiając docenienie każdej płyty na podstawie ich własnych zalet.
The Living City [Live at the Winter Garden 17 September 1989]
Tracklista:
Side A
1. Ituri
Side B
1. Alchemistry
2. Adedara Rising
Side C
1. Mashujaa
2. Paradise Now
Side D
1. Nightsky
ID produktu: | 1373660064 |
Tytuł: | The Living City (Live At The Winter Garden 17 September 1989), płyta winylowa |
Wykonawca: | Hassell Jon |
Dystrybutor: | Sonic Distribution |
Data premiery: | 2023-03-17 |
Rok nagrania: | 2023 |
Producent: | Warp |
Nośnik: | Płyta Analogowa |
Liczba nośników: | 2 |
Rodzaj opakowania: | Standard |
Wymiary w opakowaniu [mm]: | 310 x 5 x 310 |
Indeks: | 55991179 |
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem The Living City (Live At The Winter Garden 17 September 1989), płyta winylowa
Firma Ndeya wydała trzy albumy będące archiwalnymi nagraniami ukazującymi Jona Hassella i jego grupę pod koniec lat 80 eksplorujących ideę Czwartego Świata, jak zawsze podekscytowanego nowymi ...