Stumpwork (Limited Edition) (czarny winyl eco) (Płyta Analogowa)

Wykonawca:
Wszystkie formaty i wydania (3): Cena:

Sprzedaje empik.com : 117,79 zł

117,79 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 2 dni rob.

Sprzedaje dvdmax : 126,49 zł

Wszyscy sprzedawcy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej zamawiane razem

asb nad tabami
Muzyka | Płyta Analogowa
97,99 zł

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 48 godzin

Podczas nagrywania "Stumpwork" Florence Shaw wykazała się większą spontanicznością i luzem w studio, improwizując wiele swoich tekstów na album. Teksty są niemal w całości obserwacyjne. Jest tu jeden cytat z artystki Maggi Hambling w zawadiackim utworze tytułowym, tekst ze starego wirusa komputerowego Macintosha w "Don't Press Me" i fragmenty z biblioteki wycinków prasowych archiwistki Eddy Tasiemki rozrzucone po całym albumie, ale użycie "znalezionych tekstów" stosowane we wczesnych latach działalności zespołu należy już do przeszłości. "Pisałam o rzeczach, które mnie zajmowały w tym okresie, takich jak strata, męskość, feminizm, moja mama, rozłąka z partnerem (lockdown), pożądanie". Kontynuuje troski z których wyłania się szerszy komentarz polityczny i społeczny. "Myślę, że jeśli robisz coś obserwacyjnego, co myślę, że robię, to jest to polityczne" - mówi Shaw. "W Londynie doszło do dwóch morderstw kobiet, które były obszernie relacjonowane w wiadomościach, a konkretne szczegóły jednego z tych morderstw były relacjonowane w czasie, gdy byliśmy w Rockfield. Ta relacja wpłynęła na niektóre z moich tekstów i mój stan umysłu".

Instrumentacja zespołu również może odzwierciedlać coraz bardziej ponury krajobraz społeczno-polityczny, sposób w jaki może nabierać intensywnego i gwałtownego tempa lub też popadać w lodowate oderwanie. Strata kilku bliskich członków rodziny w ciągu ostatniego roku miała również wpływ na "Stumpwork". Wśród nich znalazła się matka basisty Lewisa Maynarda, Susan, w której domu zespół odbywał próby w początkowym okresie swojej działalności, a miejsce to zainspirowało nazwę ich debiutanckiej EPki "Boundary Road Snacks And Drinks". W dniu, w którym zespół pojawił się w Later With Jools Holland, była ona w szpitalu i nie mogła przyjmować gości z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem. "To było wyjątkowe, że to, co osiągnęliśmy od pierwszej płyty, nadal mogło ją zabawiać i komunikować się z nią, podczas gdy nikt jej nie widział” - mówi Maynard. "New Long Leg" został wydany tydzień przed jej śmiercią, więc mogła zobaczyć, jak osiąga numer cztery na listach przebojów. "Sukces zespołu stał się dla całej rodziny rozproszeniem uwagi podczas żałoby. I nadał jeszcze większe znaczenie temu, co robimy" - dodaje Maynard.

"Stumpwork" jest pokłosiem - byli w studiu pisząc muzykę dzień przed śmiercią Susan - jednak w żalu znaleźli paliwo dla najbardziej radosnych elementów płyty. "Widzę ten album jako celebrację tego, co nam dała i refleksję nad tym, jakie mieliśmy szczęście, że ją znaliśmy" - mówi Buxton. Gitarzysta Tom Dowse stracił swojego dziadka, który był niezwykle dumny z sukcesu zespołu. "To oczywiście druzgocące, gdy traci się bliskich członków rodziny, ale ich spuścizna w Dry Cleaning jest w całości pozytywna" - mówi. "Momenty w piosenkach, które są optymistyczne i radosne sprawiły, że najbardziej myślałem o nich obojgu". Zakres stylistyczny na "Stumpwork" jest oszałamiający, to definitywny sprzeciw wobec tych, którzy mogliby zaklasyfikować Dry Cleaning jako zespół post-punkowy. Ich muzyka jest odważniejsza i bardziej ekspansywna, teksty Shaw badają nie tylko stratę i odseparowanie, ale także wszystkie zwroty, proste radości i drobne aspekty ludzkiego życia. Ostatecznie, to co wyłania się z tego wszystkiego to subtelny optymizm i lekcja na temat wartości ciekawości. Jak śpiewa Shaw w "Kwenchy Kups" - “Things are shit, but they’re gonna be OK”. "Stumpwork" następca wydanego w 2021 roku "New Long Leg" ukaże się 21 października 2022 roku.

Pierwszy studyjny album grupy z południowego Londynu, nagrany w zaledwie dwa tygodnie z producentem Johnem Parishem w kultowym Rockfield Studios, stał się ogromnym sukcesem osiągając #4 na UK Album Charts i pojawiając się w podsumowaniach roku 2021 na całym świecie. Podbudowani sukcesem, Nick Buxton (perkusja), Tom Dowse (gitara), Lewis Maynard (bas) i Florence Shaw (wokal) powrócili do Walii pod koniec 2021 roku, ponownie współpracując z Parishem i inżynierem Joe Jonesem. Pracując z pełnym zaufaniem i w tym samym składzie niepokój i niepewność zostały zastąpione przez uczucie wolności artystycznej i otwartość na kolenjną eksplorację (i tak już bogatej) palety dźwięków, nowo odnalezioną pewność w ich twórczej wizji. Dłuższy okres w studiu dał czas na eksperymentowanie, improwizację, zabawę oraz doskonalenie umiejętności gry w tenisa stołowego. Surrealistyczne teksty jak zawsze są na pierwszym planie – ale teraz pojawia się wrażliwość ukierunkowana na tematy rodziny, pieniędzy, polityki, deprecjonowania siebie i zmysłowości. Wściekłe alt-rockowe hymny łączą się na płycie z jangle popem i ambientowym hałasem, demonstrując bogactwo wpływów, którymi żywi się zespół i ich głęboką muzykalność. Mając za sobą presję debiutanckiego albumu, Dry Cleaning stworzyli ambitną i niezwykle satysfakcjonującą nową pracę, która wyróżnia ich jako jeden z najbardziej inteligentnych i ekscytujących zespołów, jakie pojawiły się ostatnio w Wielkiej Brytanii.

W "Anna Calls From The Arctic” Florence Shaw opowiada o nietypowej rozmowie przyjaciółką będącą daleko. "Tekst był częściowo zainspirowany rozmowami telefonicznymi z przyjaciółką, która mieszkała i pracowała na Arktyce" - wyjaśnia zespół. "Piosenka rozwinęła się z jamu na keyboardzie, basie i klarnecie. Następnie nabrała kształtu podczas naszych sesji przed nagraniem z Johnem Parishem i Joe Jonesem w Bristolu i została sfinalizowana w studiach Rockfield miesiąc później, z pewną inspiracją muzyczną pochodzącą z partytur Johna Barry'ego". Wizualizer przedstawia perkusistę zespołu - Nicka Buxtona, prezentującego doskonałą formę podczas jazdy na łyżwach do tyłu. Okładkę albumu została wymyślona i stworzona przez multidyscyplinarnych artystów Rottingdean Bazaar i fotografkę Annie Collinge. James Theseus Buck i Luke Brooks z Rottingdean Bazaar po raz pierwszy współpracowali z Dry Cleaning, reżyserując oficjalny teledysk do "Scratchcard Lanyard”, a ponieważ ich twórcza współpraca z zespołem wciąż się rozwija, stworzyli genialnie unikalną tożsamość wizualną dla "Stumpwork".

Tracklista:

1. Anna Calls From The Arctic
2. Kwenchy Kups
3. Gary Ashby
4. Driver’s Story
5. Hot Penny Day
6. Stumpwork
7. No Decent Shoes For Rain
8. Don’t Press Me
9. Conservative Hell
10. Liberty Log
11. Icebergs

ID produktu: 1344488628
Tytuł: Stumpwork (Limited Edition) (czarny winyl eco)
Wykonawca: Dry Cleaning
Dystrybutor: Sonic Distribution
Data premiery: 2022-10-28
Rok nagrania: 2022
Producent: 4AD
Nośnik: Płyta Analogowa
Liczba nośników: 1
Rodzaj opakowania: Standard
Wymiary w opakowaniu [mm]: 310 x 10 x 310
Wersja: Winyl w kolorze, Limited Edition
Indeks: 54143333
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego