Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne (okładka  miękka, wyd. 09.2019)

Sprzedaje empik.com : 36,02 zł

36,02 zł
48,99 zł porównanie do ceny sugerowanej przez wydawcę
Odbiór w salonie 0 zł
Wysyłamy w 1 dzień rob.

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Od przełomu politycznego w 1989 roku trwają spory o media publiczne. Juliusz Braun – odwołując się do bogatej literatury i własnych doświadczeń związanych z wieloletnią
aktywnością na rynku mediów, a także do historii radiofonii i telewizji w Polsce oraz informacji o kształtowaniu się modelu mediów publicznych w Europie i w USA – podjął zadanie
uporządkowania wiedzy na temat problemów związanych z funkcjonowaniem publicznej
radiofonii i telewizji. Analizuje główne obszary sporów dotyczące:

  • formalnych gwarancji i faktycznego zakresu niezależności mediów publicznych od władz administracyjnych i politycznych, roli ciał regulacyjnych, w tym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oraz przyczyn i konsekwencji przyjęcia dla polskich mediów publicznych ustawowej formy spółek Skarbu Państwa;
  • niezależnych źródeł finansowania, roli abonamentu lub podobnych danin publicznych i zakresu finansowania komercyjnego;
  • definicji, praktycznego rozumienia i sposobów egzekwowania obowiązków związanych z realizacją misji publicznej.

W końcowej części książki, krytycznie oceniając obecną sytuację polskich mediów publicznych, autor przedstawia możliwe scenariusze przemian Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.

"Juliusz Braun jest być może jedyną w Polsce osobą, która w sprawach związanych z mediami publicznymi ma unikalne doświadczenie uczestnika prac legislacyjnych (jako parlamentarzysta i przewodniczący właściwej komisji sejmowej), regulatora (jako przewodniczący KRRiT) oraz zarządzającego (jako prezes TVP). Podjęcie tematu mediów publicznych przez kogoś z takimi kompetencjami tworzy przesłanki dla oczekiwania lektury ciekawej i na dodatek bardzo potrzebnej wobec niewątpliwego kryzysu mediów publicznych w Polsce. W wielu środowiskach toczy się dyskusja na temat przyszłości mediów, które z założenia mają służyć całemu społeczeństwu, wszystkim obywatelom niezależnie od ich przekonań, systemu wartości i pozycji społecznej. Książka wpisuje się w tę debatę nie tylko poprzez ocenę stanu realizacji zadań publicznych radia i telewizji w dłuższym czasie, ale także poprzez zaoferowanie szerszej perspektywy historycznej i międzynarodowej.

Publikacja ma istotne walory poznawcze i może zainteresować medioznawców, ekspertów prawnych i ekonomicznych, studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej,
polityków oraz wszystkich zaciekawionych mediami, w szczególności publicznymi."
dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1232721763
Tytuł: Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne
Autor: Braun Juliusz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Nieoczywiste
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 296
Numer wydania: I
Data premiery: 2019-09-01
Data wydania: 2019-09-01
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 22 x 353 x 219
Indeks: 33523378
średnia 5
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
1 recenzja
5/5
24-02-2021 o godz 11:31 przez: Anonim
Bardzo ciekawa książka! Zwłaszcza w kontekście obecnej dyskusji o likwidacji TVP
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu Opracowanie zbiorowe
4.5/5
53,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Rozmowy z ojcem Opracowanie zbiorowe
0/5
61,99 zł
Megacena
Inne z tego wydawnictwa Kultura a rozwój Opracowanie zbiorowe
0/5
59,99 zł
Megacena

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego