Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
Kształcenie uczniów zdolnych staje się coraz ważniejszym problemem nie tylko dla polskiej oświaty, ale także dla edukacji w państwach należących do Unii Europejskiej. W listopadzie 2007 roku , podczas COST Strategic Workshop przedstawiciele państw członkowskich UE uchwalili rezolucję związaną z kształceniem uczniów zdolnych. W dokumencie tym wskazuje się, że aby osiągnąć cele założone w Procesie Lizbońskim dotyczące zwiększenia konkurencyjności europejskiej nauki, ekonomii i gospodarki w porównaniu ze światowym poziomem, należy zainwestować w rozwój potencjału intelektualnego i twórczego wybitnie uzdolnionych i utalentowanych młodych Europejczyków. Dla ich rozwoju konieczne jest opracowanie skutecznych strategii kształcenia oraz zabezpieczenie możliwości finansowania projektów skierowanych na kształcenie i wspieranie rozwoju osób zdolnych. W uchwale zaleca się także rozwijanie międzynarodowej współpracy poprzez wymianę doświadczeń w zakresie efektywnego rozwijania i kształcenia potencjału osób zdolnych. Wskazuje się na konieczność finansowania badań naukowych oraz opracowania zasad ułatwiających wspieranie przez przemysł inicjatyw związanych z opieką i kształceniem osób zdolnych. Zdaniem zebranych ekspertów, państwa członkowskie UE powinny uzgadniać wspólne cele dotyczące edukacji osób zdolnych, ale jednocześnie stwarzać możliwości, aby poszczególne państwa członkowskie mogły wypracować różne strategie oświatowe w oparciu o własne doświadczenia. Dla stworzenia najlepszych rozwiązań opieki oraz kształcenia uczniów zdolnych i utalentowanych konieczne są zmiany w edukacji uczniów zdolnych, ale także zmiany w kształceniu nauczycieli i administracji oświatowej w zakresie zagadnień dotyczących zdolności. Jako pierwszy etap realizacji sformułowanych zaleceń rekomenduje się powołanie europejskiej grupy koordynującej pracę nad zdolnościami (European Gifted and Talented Coordination Unit), której zadaniami będą: kierowanie i przekazywanie informacji między wszystkimi partnerami włączonymi do projektu kształcenia osób zdolnych; wspieranie i rozwijanie europejskich programów na rzecz osób zdolnych, w tym także studiów z europejskim stopniem magistra w zakresie kształcenia zdolności; wspieranie i rozwijanie wspólnych projektów edukacyjnych.
ID produktu: | 1003721112 |
Tytuł: | Zdolności, Talent, Twórczość. Tom 1 |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
Redakcja: | Dreszer Joanna, Cieślikowska Joanna, Limont Wiesława |
Język wydania: | polski |
Język oryginału: | polski |
Liczba stron: | 290 |
Numer wydania: | I |
Data premiery: | 2008-11-04 |
Rok wydania: | 2008 |
Data wydania: | 2008-11-04 |
Forma: | książka |
Okładka: | miękka |
Indeks: | 61564695 |
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Zdolności, Talent, Twórczość. Tom 1
Kształcenie uczniów zdolnych staje się coraz ważniejszym problemem nie tylko dla polskiej oświaty, ale także dla edukacji w państwach należących do Unii Europejskiej. W listopadzie 2007 roku , ...