Wielu kompozytorów ceni sobie jego śpiewność oraz zdolności wywoływania efektów groteskowych i karykaturalnych, jednak mimo to fagot nie należy do instrumentów, na które tworzy się masowo. Tym cenniejsza wydaje się płyta-portret, w pełni ukazująca barytonowo-basowy charakter fagotu i możliwości popisowe we wszystkich rejestrach instrumentu.
Katarzyna Zdybel - jedna z najbardziej utytułowanych fagocistek młodego pokolenia. W latach 2002–2007, pod kierunkiem Zbigniewa Płużka, studiowała w Akademii Muzycznej w Warszawie, a trzy lata później ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe (Solistenklasse) w Hochschule für Musik w Stuttgarcie w klasie Marka Engelhardta. Od 2009 roku jest doktorantką w klasie Czesława Klonowskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Artystka jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów, m. in. I nagrody w Międzynarodowym Konkursie IDRS Fernand Gillet–Hugo Fox w Oxfordzie w stanie Ohio (USA) w 2012 roku, zaś w 2009 roku została laureatką II nagrody (I nie przyznano) oraz nagrody za najlepsze wykonanie utworu konkursowego w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych i Perkusyjnych w Moskwie. Koncertuje jako solistka i kameralistka. W sezonie 2011/2012 współpracowała z Królewską Operą w Kopenhadze, wykonując partie solowe oraz prowadząc tamtejszą grupę fagocistów. Na swym koncie ma także współpracę z SWR Saarbrücken-Kaiserslautern oraz Islandzką Orkiestrą Symfoniczną i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej. Od 2007 roku artystka jest solistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej.
Wykonawcy:
Katarzyna Zdybel – fagot
Katarzyna Kluczewska – fortepian
Lutosławski Quartet:
Jakub Jakowicz - I skrzypce
Marcin Markowicz - II skrzypce
Artur Rozmysłowicz – altówka
Maciej Młodawski – wiolonczela
Gościnnie / guest performer:
Paweł Jabłczyński – kontrabas
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Portrait
Wielu kompozytorów ceni sobie jego śpiewność oraz zdolności wywoływania efektów groteskowych i karykaturalnych, jednak mimo to fagot nie należy do instrumentów, na które tworzy się masowo. Tym ...