OpenGL na scenę!
- Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
- Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
- Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie
Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.
Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!
- Co to jest OpenGL?
- Historia i perspektywy OpenGL
- Pierwszy program
- Rzutowanie i transformacje
- Cieniowanie i oświetlenie
- Tekstury i antyaliasing
- Zaawansowane przekształcanie geometrii
- Cienie
- Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
- Rozszerzenia
- Macierze i wektory
- Język GLSL
Wykreuj swój świat z OpenGL!
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D
OpenGL na scenę! Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod ...