Autor: |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Marginesy |
Data premiery: | 2021-12-08 |
Liczba stron: | 448 |
Autor: | Jasiołek Katarzyna |
Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
Co oznaczała tajemnicza „jedynka” na pudełkach? Kto wymyślił sklep samoobsługowy i jak pojawienie się supersamów w Polsce wpłynęło na wygląd opakowań?
Kto zbierał papierki po cukierkach, opakowania po czekoladach albo ustawiał na meblościance piramidy z puszek po napojach? Któż z nas nigdy nie kupił kawy czy landrynek ze względu na puszkę, która będzie miłą dekoracją? Albo kto podczas zjadania czekoladek nie rozważał, czy w pudełku po bombonierce schowa listy czy wstążeczki?
Grafika i forma niektórych powojennych opakowań dziś budzi ogromny sentyment. Przywołuje wspomnienie smaku, zapachu, wyjątkowych chwil. Ówczesne opakowania projektowali rodzimi artyści graficy. Ich nazwiska czasem są znane – to malarze, plakaciści, graficy warsztatowi – a czasem brzmią obco. Twórcy opakowań rzadko mieli okazję sygnować swoje projekty, bo czy ktoś zwróciłby uwagę na podpis na pudełku, kopercie płyty czy etykiecie?
Katarzyna Jasiołek przekopała się przez tony opakowań. Wszystko po to, by znaleźć odpowiedzi na serię pytań. Kto projektował najlepsze opakowania? Dlaczego słoiki i etykiety dyskwalifikowały nasze towary na zachodnich rynkach? Jak wyglądał skup opakowań i kto mógł liczyć na to, że jego pudełko czy butelka trafi na wystawę w galerii? I czy PRL naprawdę był szary?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
ID produktu: | 1281508832 |
Tytuł: | Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u |
Autor: | Jasiołek Katarzyna |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Marginesy |
Język wydania: | polski |
Język oryginału: | polski |
Liczba stron: | 448 |
Numer wydania: | I |
Data premiery: | 2021-12-08 |
Rok wydania: | 2021 |
Data wydania: | 2021-12-08 |
Forma: | książka |
Okładka: | zintegrowana |
Wymiary produktu [mm]: | 240 x 30 x 185 |
Indeks: | 40134550 |
Polska Republika Ludowa to czas w historii naszego kraju, który przez lata obrósł licznymi legendami. Stale powstające książki o PRL eksplorują ówczesną architekturę, ikonografię czy realia społeczne. Część z nich zasila zbiorową fascynację, a inne demitologizują ...
więcej
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u
Co oznaczała tajemnicza „jedynka” na pudełkach? Kto wymyślił sklep samoobsługowy i jak pojawienie się supersamów w Polsce wpłynęło na wygląd opakowań? Kto zbierał papierki po cukierkach,