Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
„Luc Boltanski i Eve Chiapello piszą o trzech duchach kapitalizmu. Duch mieszczański powstał pod koniec XIX wieku i dominowały w nim małe, rodzinne firmy. Charakterystyczne dla niego są relacje paternalistyczne. Duch menedżerski przypadający na lata 1940?1970 to czas wielkiego przemysłu, produkcji masowej, planowania, merytokracji i możliwości awansu. Realizowane w tych latach polityki publiczne miały na uwadze nierówności klasowe. Nowy, trzeci duch kapitalizmu pojawił się w latach osiemdziesiątych i przejął niektóre idee rewolty ’68. Wyrasta z organizacji sieciowej i realizuje się w takich wartościach, jak kreatywność, innowacja, mobilność i elastyczność. […] Sieć jest co prawda horyzontalna, jednak ceną za uzyskane w niej nowe możliwości – autonomii czy mobilności ? jest rezygnacja z praw społecznych. […] Dowartościowanie osobowości, rozwoju osobistego i relacji międzyludzkich przez nowe zarządzanie oraz jego naukowa (psychologiczna i filozoficzna) legitymizacja dają mu prawo do wnikania w prywatne, intymne sprawy pracowników”.
Z Wprowadzenia Małgorzaty Jacyno
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
ID produktu: | 1364644842 |
Tytuł: | Nowy duch kapitalizmu |
Autor: | Luc Boltanski , Eve Chiapello |
Tłumaczenie: | Rogalski Filip |
Wydawnictwo: | Oficyna Naukowa |
Język wydania: | polski |
Liczba stron: | 888 |
Numer wydania: | I |
Data premiery: | 2022-09-28 |
Rok wydania: | 2022 |
Data wydania: | 2022-09-28 |
Forma: | książka |
Okładka: | miękka |
Wymiary produktu [mm]: | 225 x 65 x 142 |
Indeks: | 55582995 |
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Nowy duch kapitalizmu
„Luc Boltanski i Eve Chiapello piszą o trzech duchach kapitalizmu. Duch mieszczański powstał pod koniec XIX wieku i dominowały w nim małe, rodzinne firmy. Charakterystyczne dla niego są relacje