Feedback (i inne brzydkie słowa). Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić dobrze (ebook)

Wszystkie formaty i wydania (4): Cena:

Sprzedaje empik.com : 42,99 zł

42,99 zł
Produkt cyfrowy
cyfrowy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne!

Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback.

Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne. Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju.

Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi.

Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy.

Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów.

Szukasz sposobu na to, aby budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój? Przeczytaj tę książkę!

ID produktu: 1253211429
Tytuł: Feedback (i inne brzydkie słowa). Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić dobrze
Autor: Chandler Tamra M.
Tłumacz: Witkowska Magda
Wydawnictwo: MT Biznes
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 157
Data premiery: 2020-10-23
Rok wydania: 2020
Format: EPUB
UWAGA! Ebook chroniony przez watermark. więcej ›
Liczba urządzeń: bez ograniczeń
Drukowanie: bez ograniczeń
Kopiowanie: bez ograniczeń
Indeks: 37046910
średnia 4,7
5
2
4
1
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
1 recenzja
5/5
18-09-2021 o godz 02:18 przez: Paulina R.
Dla mnie informacja zwrotna ma ogromne znaczenie. Odkąd sama zaczęłam pytać o feedback lepiej oceniam swoje działania, ponieważ są znacznie bardziej ukierunkowane na aktualne potrzeby. Mniej rzeczy robię na wyczucie, dzięki czemu oszczędzam czas, który mogłabym tak naprawdę zmarnować na zbędne czynności. Pozwala to również na uniknięcie rozczarowań (nie tylko swoich). Autorki (M. Tamra Chandler, Laura Dowling Grealish,) postawiły sobie za zadanie odczarowanie powszechnie źle kojarzonego feedbacku. Zachęcają, by dopytywać o informacje zwrotne i samemu przekazywać feedback. Uważają (i ja się z nimi całkowicie zgadzam), że otwartość na spostrzeżenia innych jest kluczem do rozwoju, ponieważ pozwala nam uświadomić sobie, co wymaga doskonalenia, a w czym jesteśmy naprawdę dobrzy. Ponadto podkreślają, że rozmowa buduje relacje oparte na zaufaniu. Dlatego właśnie ważne jest nasze pozytywne doświadczenie i podejście do feedbacku, bo bez zaufania i wiary w dobre intencje tej drugiej strony może być naprawdę ciężko. Przyznam szczerze, że spodziewałam się bardziej uniwersalnego podejścia do tematu, chociaż zdaję sobie sprawę, że wydawnictwo skupia się na branży biznesowej. Muszę przyznać, że zarówno okładka jak i sam tytuł niesamowicie przyciągają uwagę - intrygują. Treść jest podzielona na krótkie rozdziały, dzięki czemu spokojnie możemy czytać książkę po kawałku (to tak jak z jedzeniem tego sławnego słonia!). Niektóre fragmenty są wyróżnione, co sprawia, że wiemy, na czym warto bardziej skupić swoją uwagę. Elementy graficzne także ułatwiają odbiór lektury. Publikacja o "brzydkich słowach" z pewnością okaże się pomocna prowadzącym działalność biznesową. Sprawdzi się również w coachingu i organizacjach, a także w szkole i rodzinie. Na zakończenie zwracam uwagę na niezwykle ważne zdanie: "Bo nasze słowa mogą mieć wielki wpływ na innych. Mogą inspirować, ale także sprowadzać na ziemię.". Warto pamiętać, by to sprowadzanie na ziemię odbywało się z wyczuciem i poszanowaniem drugiej osoby.
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0

Zobacz także

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego