Droga Mleczna. Autobiografia naszej Galaktyki (ebook)

Produkt cyfrowy
cyfrowy

Najczęściej zamawiane razem

Jestem Drogą Mleczną, jednak mam wiele imion. Nazywano mnie Srebrną Rzeką, Ścieżką Ptaków czy Skokiem Jeleni. Jestem najwspanialszą galaktyką, jaka kiedykolwiek powstała, a jednak większość z was niewiele o mnie wie. Żyjecie we mnie – dosłownie – a jednak nie macie pojęcia, jak wyglądam, z czego się składam lub jak się poruszam. Gdybym chciała, abyście połapali się w tym na własną rękę, oczekiwałabym zbyt wiele.

Na szczęście tego wyzwania podjęła się doktor Moiya McTier. To astrofizyczka, która poprzez zabawę popularyzuje wiedzę o wszechświecie. W tej książce pokazuje, że nie musisz mieć doktoratu z astrofizyki, by zrozumieć wszechświat – wystarczy jedynie wyruszyć w podróż z Drogą Mleczną.

"W literaturze nie raz i nie dwa antropomorfizowano Ziemię, więc dlaczego nie zrobić tego samego z Drogą Mleczną? Moiya McTier proponuje czytelnikowi intrygującą podróż przez czas i przestrzeń, w której rolę przewodniczki i narratorki odgrywa nasza galaktyka "we własnej osobie”. Jeżeli dasz jej szansę i przywykniesz do jej sarkastycznego poczucia humoru, opowie o swych burzliwych narodzinach, trudach zarządzania stoma miliardami gwiazd, skomplikowanych relacjach z Andromedą oraz planach na kosmiczną emeryturę. To również opowieść o nas samych. Przeczytaj koniecznie!
Adam Adamczyk, popularyzator nauki, założyciel bloga Kwantowo.pl

"Najwyższy czas, abyśmy usłyszeli historię Drogi Mlecznej opowiedzianą jej własnymi słowami. Dobra wiadomość jest taka, że Galaktyka jest nie tylko wiekowa i majestatyczna, ale również kapryśna i gadatliwa. Książka doktor McTier to zabawne wprowadzenie w niektóre zagadnienia dotyczące naszego kosmicznego sąsiedztwa."
Sean Carroll, autor książki "Coś głęboko ukrytego. Światy kwantowe i emergencja czasoprzestrzeni"

"Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o Drodze Mlecznej, to do kogo lepiej się udać niż do źródła? Cóż, do tej pory Galaktyka nie mówiła – ale wszystko się zmieniło. Droga Mleczna ma poczucie humoru i charakterek. (A my, szczerze mówiąc, od jakiegoś czasu nie robimy na niej dobrego wrażenia). Jeśli szukasz zabawnego i unikalnego sposobu, by poznać podstawy astrofizyki – ta książka jest dla ciebie!"
Kelly Weinersmith, autorka książki "Jakoś wkrótce. Dziesięć technologii niedalekiej przyszłości, które wszystko usprawnią i/lub zepsują"

Tytuł: Droga Mleczna. Autobiografia naszej Galaktyki
Autor: Moiya McTier
Tłumacz: Sudół Robert
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Data premiery: 2023-06-28
Format: EPUB
UWAGA! Ebook chroniony przez watermark. więcej ›
Liczba urządzeń: bez ograniczeń
Drukowanie: bez ograniczeń
Kopiowanie: bez ograniczeń
1 recenzja
01-07-2023 o godz 19:09 przez: Angelika Bryska
Ludzie od wieków spoglądają w niebo i zadają sobie pytania... Co tam się skrywa? Czym są gwiazdy? Jak powstają planety? Co skrywa Droga Mleczna? Aczkolwiek kto lepiej odpowie na te pytania, jeśli nie ona sama... "Droga Mleczna. Autobiografia naszej Galaktyki" M. McTier to niezwykle specyficzna, ale i zaskakująca pozycja popularnonaukowa o tematyce astronomii. Autorka w intrygujący sposób zapoznaje czytelnika z trudnymi aspektami nauki i pozwala mu spojrzeć na naszą Galaktykę w nieco inny sposób. Jak to robi? Otóż zabierając się za lekturę, mamy przyjemność czytać historię spisaną przez samą Drogę Mleczną, która z każdym rozdziałem zabiera czytelnika w inny wątek dotyczącej jej istnienia - od tworzenia gwiazd po teorie końca Wszechświata. Przyznam, że sposób zrelacjonowania wiedzy teoretycznej jest unikalny i naprawdę interesujący. Prosta forma wypowiedzi oraz potoczne zwroty (w formie usposobienia Galaktyki) z pewnością trafią do szerszego kręgu odbiorców i pozwolą im na lepsze zrozumienie praw fizyki oraz skomplikowanych twierdzeń astronomicznych. Książka nie jest suchym naukowym tekstem, który często bywa zawiłym i trudnym ograniczeniem, a za to przełamuje formalny styl na nieco luźniejszy i przyjemniejszy. Choć trzeba dodać, że czasami może być on nieco irytujący - zwłaszcza, że Droga Mleczna bywa mało empatyczna. Dodatkowo autorka zwinnie przeplata wiedzę naukową z elementami mitologii, która od zarania dziejów często była inspirowana nocnym niebem obsypanym gwiazdami, księżycem oraz dalekimi zakątkami Drogi Mlecznej. Takie nawiązania do legend oraz mitów pozwalają czytelnikowi na spojrzenie w przeszłość i odkrycie jak ludzie od samych początków doszukiwali się odpowiedzi na nurtujące ich pytania - niekiedy nawet takie, które dręczą dzisiejszych naukowców. "Droga Mleczna. Autobiografia naszej Galaktyki" to pozycja obowiązkowa dla osób interesujących się tematyką kosmosu, ale także dla tych, którzy pragną dowiedzieć się czegoś po raz pierwszy! Książka wciąga od samego początku i naprawdę pobudza czytelnika do zagłębienia się w tematyce Drogi Mlecznej i poszerzania horyzontów. Zatem jeśli pragniecie zdobyć nieco nowej wiedzy i odkryć coś ciekawego, to ta książka będzie dla Was idealna.