Brillante II (CD)

Sprzedaje empik.com : 40,18 zł

40,18 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 2 dni rob.

Sprzedaje dvdmax : 40,24 zł

Wszyscy sprzedawcy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej zamawiane razem

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 48 godzin
Wydawnictwo RecArt przedstawia drugą płytę z kameralną muzyką epoki romantyzmu nagraną na historycznych instrumentach – fletach traverso, wiolonczeli romantycznej i XIX-wiecznym fortepianie stołowym
 
Na albumie znalazło się czteroczęściowe Trio d-moll op. 49 Feliksa Mendelssohna-Bartholdy’ego (1809-1847), trio g-moll op. 63 Carla Marii von Webera (1786–1826) oraz Fantasia concertante op. 256 na flet, wiolonczelę i fortepian autorstwa Carla Czernego (1791-1857) będące pierwszą w historii rejestracją tego dzieła na instrumentach z epoki.
 
Do nagrania użyto dwóch fletów poprzecznych. Jeden z nich to oryginalny instrument Wilhelma Liebla (1793-1871), drezdeńskiego budowniczego, którego flety polecał zaprzyjaźniony z Carlem Marią von Weberem słynny romantyczny wirtuoz Anton Bernhard Fürstenau w obydwu swoich szkołach: Flötenschule op. 42 (1826) i Die Kunst des Flötenspiels op. 138 (1844). Druga część tria Webera a także całe Trio d-moll op. 49 F. Mendelssohna zostały zarejestrowane na flecie romantycznym zbudowanym w 2014 roku przez Rudolfa Tutza według wzoru niemieckich fletów różnych budowniczych z I połowy XIX wieku. Fortepian stołowy pochodzi z warsztatu Pehra Rosenwalla, sztokholmskiego producenta działającego w latach 1828–1861. Posiada numer seryjny 808. Jest wyposażony w mechanikę angielską z pojedynczym wymykiem, a jego skala obejmuje prawie siedem oktaw (CC-a’’’’). Fortepian został nastrojony w stroju równomiernie temperowanym, w wysokości a’=440 Hz. Wiolonczela została zbudowana przez Krzysztofa Krupę w 2004 roku. Model wzorowany jest na mniejszych wiolonczelach Antonia Stradivariego, budowanych po 1710 roku. Nóżka typowa dla wiolonczel z okresu romantyzmu została utoczona w pracowni Les Bois d'Harmonie pod Paryżem. Smyczek zbudowany przez Marcina Krupę w 2012 roku jest kopią modelu François J. Gaularda z ok. 1820-1830 roku. Wiolonczela ma komplet strun jelitowych bez równomiernego naciągu, dwie dolne struny są owijane srebrem.
 
Magdalena Pilch - w 1997 roku ukończyła studia magisterskie w klasie fletu Grzegorza Olkiewicza w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 1998-2002 odbyła studia podyplomowe w klasie fletu traverso prof. dr Linde Brunmayr–Tutz w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 2013 roku przeprowadziła przewód habilitacyjny w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którego tematem była Kompleksowawizja fletu romantycznego w zakresie budowy, brzmienia, techniki gry i praktyki wykonawczej według „Die Kunst desFlötenspiels in theoretisch–praktischer Beziehung dargestellt vonA.B. Fürstenau op. 138”. Od 2000 roku współpracuje z Akademią Muzyczną we Wrocławiu prowadząc klasę fletu traverso, a od 2009 roku jest zatrudniona jako adiunkt w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Gra na fletach renesansowych, barokowych, klasycznych i romantycznych. Jest współzałożycielką pierwszego polskiego konsortu poprzecznych fletów renesansowych Epithalamion, ponadto regularnie współpracuje z orkiestrą Fundacji Akademii Muzyki Dawnej w Szczecinie famd.pl. Od kilku lat intensywnie zajmuje się również wykonywaniem repertuaru kameralnego z I połowy XIX wieku na instrumentach historycznych.
 
Marek Pilch - urodzony w Cieszynie, studiował w Akademii Muzycznejim. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów i klawesynu, następnie w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen. Uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku w 1992 roku, a w 1997 był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998-2000 prowadził kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji bassocontinuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu w Republice Czeskiej. W latach 2011-2013 wspólnie z Muzeum Historii Katowic prowadził cykl „Koncerty na zabytkowym fortepianie”, poświęcony interpretacjom muzyki fortepianowej i kameralnej wykonywanej na fortepianie Ernsta Irmlera z roku 1860. Obecnie prowadzi działalność pedagogiczną i koncertową jako organista, klawesynista i kameralista. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej, prowadzi też własny zespół kameralny „Trio Brillante”, w którym gra na historycznym fortepianie stołowym. W roku 2011 uzyskał stopień doktora sztuki i jest aktualnie adiunktem w Katedrze Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej w Katowicach.
 
Bartosz Kokosza - urodził się w 1980 roku w Poznaniu, gdzie ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Mieczysława Karłowicza w klasie wiolonczeli Piotra Czajki. Następnie odbył studia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Stanisława Pokorskiego oraz studia podyplomowe w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu pod kierunkiem Jarosława Thiela. Koncertuje regularnie w kraju i za granicą, jako solista i kameralista, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Doskonali swoje umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo, współpracując ze wszystkimi najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej. Ponadto wykłada naukę gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Gra na instrumentach zbudowanych przez Krzysztofa Krupę w 2004 i 2008 roku.
 
W 2011 roku trio w tym samym składzie nakładem wydawnictwa RecArt wydało płytę zatytułowaną „Flauto Brillante” (RecArt 0003).
ID produktu: 1117975850
Tytuł: Brillante II
Wykonawca: Pilch Magdalena , Pilch Marek , Kokosza Bartosz
Kompozytor: Czerny Carl, Mendelssohn-Bartholdy Felix, von Weber Carl Maria
Dystrybutor: Jazz Sound
Data premiery: 2015-11-13
Rok nagrania: 2015
Producent: RecArt
Nośnik: CD
Liczba nośników: 1
Rodzaj opakowania: Jewel Case
Wymiary w opakowaniu [mm]: 12 x 127 x 144
Indeks: 18538595
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego