“Małe formy muzyczne zawsze mnie pociągały. Oczywiście, kocham sonaty Liszta, koncerty, opery Wagnera, ale także preludia Chopina. Wiele z moich płyt złożone jest z małych arcydzieł. Jacques Brel pokazał, że trzyminutowa piosenka może czasem powiedzieć więcej, niż symfonia” – Alexandre Tharaud.
Po jego zachwycającej ewokacji jazzu lat 20. XX wieku – „Le Boeuf sur le toit”, w którym uchwycił atmosferę ówczesnego Paryża, francuski pianista – Alexandre Tharaud – ponownie udowadnia, że małe jest piękne. Pociągająca kolekcja utworów, które zwykle wykonywane są na bis – tych bardzo popularnych, i tych nieco egzotycznych – obejmująca muzykę pochodzącą z okresu ponad 4. stuleci i zestawiająca ze sobą zarówno oryginalne kompozycje, jak i aranżacje.
Francuski pianista Alexandre Tharaud prezentując repertuar od Rameau do Bouleza daje niezbity dowód swego mistrzostwa w interpretacji małych form. Jego poprzedni album „Le Boeuf sur le toit” został doceniony przez Gramophone i opisany jako: „67-minutowy czysty blask muzyczny… płyta która oczarowuje i urzeka”.
Nowy album prezentuje 23 kompozycjie, idealne na bis po wirtuozowskim recitalu. Wśród najbardziej znanych dzieł wybranych przez Tharauda znalazły się: Walc „minutowy” Chopina, Preludium cis-moll Rachmaninowa, Gymnopedie Nr 3 Sati’ego i in, Aranżacje Valse triste Sibeliusa, czy Łabędzia Saint-Saensa to tylko część mieniącego się różnorodnością repertuaru. Płyta zawiera również kompozycje Bacha, Bizeta, Couperina i Scarlattiego i in.
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Autograph
“Małe formy muzyczne zawsze mnie pociągały. Oczywiście, kocham sonaty Liszta, koncerty, opery Wagnera, ale także preludia Chopina. Wiele z moich płyt złożone jest z małych arcydzieł. Jacques Brel ...