Art and Social Theory: Sociological Arguments in Aesthetics (okładka  miękka)

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy

Dodaj ten produkt do jednej z utworzonych przez Ciebie list i zachowaj go na później.

Może Cię zainteresować

List of Illustrations.Acknowledgements.Introduction.1. Conceptions and Approaches.Metaphysical conceptions of art.Sociological conceptions of art.Humanistic art history.Marxist social history of art.Cultural studies, cultural materialism and postmodernism.Institutional theories of art in analytical philosophy.Anthropological studies of art.Empirical sociology of contemporary arts institutions.Conclusion.2. Aesthetic Value and Political Value.Value-relevance and value-neutrality.Liberal-humanistic art scholarship.Socialist criticism.Feminist criticism.Postcolonial criticism.Sociology, politics and aesthetics.Conclusion.3 Production and Socioeconomic Structure.Art and social class structure: Marxist theories.Art and social evolution: Pitirim Sorokin, Arnold Hauser and Robert Witkin.Patronage: the church, the monarchy and the nobility.Arts markets in early modern Europe.The state and the market in twentieth-century arts funding.Conclusion.4. Consumption and Aesthetic Autonomy.Kantian aesthetics.Leisure, gentility and aesthetic autonomy.Art and cultural capital: Pierre Bourdieu.Arts consumption in the US.Aesthetic validity versus the sociology of taste.Conclusion.5. Ideology and Utopia.Origins of the critique of mass culture.Art in German idealist philosophy.Marx, Bloch and Lukacs.Art, myth and religion in nineteenth-century high culture.Richard Wagner and Friedrich Nietzsche.Sublimation and civilization: Sigmund Freud and Herbert Marcuse.Conclusion.6. Modernity and Modernism.Aesthetic modernity after Charles Baudelaire.Max Weber: rationalization and the aesthetic sphere.Georg Simmel: money, style and sociability.Walter Benjamin: mourning and the messianic.Siegfried Kracauer: the redemption of physical reality.Theodor Adorno and the Frankfurt School.The Frankfurt School reassessed.Conclusion.7. Postmodernism and After.German aesthetic thought since 1945: from Heidegger to Habermas.French aesthetic thought since 1945: literary thinking after the Marquis de Sade.Postmodernism.Beyond postmodernism: autonomy and reflexivity.Globalization and the arts.Conclusion.Further Reading.References.Index

ID produktu: 1010092939
Tytuł: Art and Social Theory: Sociological Arguments in Aesthetics
Autor: Harrington Austin
Wydawca: Polity Pr
Język wydania: english
Ilość stron: 237
Data premiery: 2004-03-01
Okładka: miękka
Wymiary [mm]: 20 x 226 x 150
Indeks: 60220363
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.

Zobacz także

Najczęściej kupowane Bonsai
5/5
135,99 zł
Megacena

Podobne do ostatnio oglądanego