Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu (okładka  miękka, wyd. 06.2021)

Wszystkie formaty i wydania (4): Cena:

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

Przewrotna książka, odsłaniająca głęboką mądrość kryjącą się w codziennym rozumowaniu i zachęcająca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko mniej ufamy przeróżnym specjalistom, a trochę bardziej naszej własnej kreatywnej intuicji.

Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, legenda reklamy i TED Talks. Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta?

Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje w oparciu o dowody. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne – od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy.

"To przełomowa książka, mądra i przy tym niezwykle zabawna. Rzeczywistość jest dobrze poukładana, często ujawnia swoje sekrety praktykom, choć prawie nigdy teoretykom, czego psychologowie, ekonomiści i osoby, które nie podejmują osobistego ryzyka, nie są po prostu w stanie zrozumieć. Koniecznie kupcie dwa egzemplarze tej książki – na wypadek gdyby jeden wam ukradli".
Nassim Nicholas Taleb, autor "Czarnego łabędzia"

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1267979122
Tytuł: Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu
Tytuł oryginalny: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense
Autor: Sutherland Rory
Tłumaczenie: Wojtczak Ewa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 440
Numer wydania: I
Data premiery: 2021-06-29
Rok wydania: 2021
Data wydania: 2021-06-29
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 27 x 152 x 217
Indeks: 38528798
średnia 3,9
5
5
4
5
3
2
2
1
1
1
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
8 recenzji
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
5/5
27-01-2023 o godz 09:02 przez: Anonim | Zweryfikowany zakup
Znakomity tytuł otwierający oczy na rzeczywistość. Jestem w połowie, a już widzę, że przeczytam jeszcze raz. Polecam!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
02-07-2021 o godz 11:22 przez: Pi
Ludzka pomysłowość, przynajmniej teoretycznie, nie zna granic. Rory Sutherland w swojej książce "ALCHEMIA zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu" stawia dość odważną hipotezę, że jeśli ma granice, to sami je stawiamy... UWAGA werble... za pomocą logiki. Nie wiem, czy się z autorem zgadzam, ale nie mogę mu odmówić, że pokazał w swojej pracy bardzo ciekawe schematy myślenia i zdecydowanie udowodnił, że człowiek (a przynajmniej znakomita większość naszej populacji) wcale nie jest istotą logiczną - co ochoczo wykorzystują marketingowcy. Początek tej książki skłania do zmiany tytułu z "ALCHEMIA" na "JAK ZROBIĆ LUDZI W JAJO", lub "JAK KŁAMAĆ, BY ZARABIAĆ". I właśnie ten początek mnie poważnie rozdrażnił, bo autor usilnie stara się nam wmówić, że to reklamowe kłamstwo, to "złote pomysły" i owszem, one są złote, ale są zwykłym kłamstwem. Ludzie dają się oszukiwać i są łasi na "fajność", chcą też mieć skrzydła i latać - np. po Red Bullu, nie zmienia to jednak faktu, że tych skrzydeł nie dostają, choć płacą za to słono kasą i moim zdaniem również zdrowiem. Zdziwiło mnie też podejście autora do marksizmu. Ktoś, to nie widzi w nim problemu, albo jest historycznie niedoedukowany (łagodnie mówiąc), albo Boże broń, by miał kiedykolwiek jakąkolwiek moc sprawczą. Ale, ale... tak książka jest niezłą skarbnicą informacji, tyle zaskakujących, co przerażających. Zadziwiają pomysły, które z pozoru faktycznie nie mają sensu, ale jednak zdają egzamin jak np. nadrukowanie na roletach sklepów w dzielnicy o wysokiej liczbie przestępstw niewinnych twarzyczek dzieci - przestępczość zmalała i to za niewielkie pieniądze. Rory uczy nas myślenia niestandardowego, wyjścia poza schemat i choć to jest bardzo trudne, to daje niezwykłe efekty. Znajdziecie w tej książce całą masę przykładów, eksperymentów, dziwnych zachowań, które prowadzą do sukcesu. Dowiecie się dlaczego lepiej się czujemy, gdy wiemy o ile spóźni się nasz samolot, odkryjecie prawdziwy powód mycia zębów i będziecie świadkami przemiany żelaza w złoto, a nawet odkryjecie moc ziemniaka. Jest tego wiele, wiele, wiele i czyta się to z rosnącym zdumieniem. Pozycja zdecydowanie wartościowa, choć dobrze mieć w głowie już co nieco poukładane. Mam problem z zachwytem autora nad nielogicznym myśleniem, bo ja jednak uważam, że lepiej by nam się żyło, gdyby ludzie potrafili dostrzegać prawdę i składać ją w spójną, codzienną całość. Jedno jest pewne - warto wiedzieć, że często wyjście poza schemat prowadzi nas do sukcesu. Dzięki tej książce można ćwiczyć swoją fantazję i zdolności adaptacyjne. Możemy spojrzeć na świat bez GPS'a w komórce i skorzystać w własnej, sprzecznej z normą - orientacji. "ALCHEMIA" otwiera oczy na nowe doznania i na nowe idee. W prosty sposób, z pewnym poczuciem humoru Rory wskazuje czytelnikowi sensowną bezsensowność... bo nie to złoto, co złoto, ale co się sprzedaje. Głodni ciekawostek? Pułapek umysłu? Marketingowych zagrywek? Może więcej pingwinów w reklamie zwiększy sprzedaż? Może zwiększy ją bardziej, niż obniżenie ceny produktu? Hę? Że jak? A że tak właśnie! pomyślmy inaczej o tym, o czym myślimy tak samo 7/10 Wydawnictwo Zysk i S-ka
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
3/5
18-10-2021 o godz 21:19 przez: small
Rory Sutherland, od lat pracujący w jednej z najbardziej prestiżowych agencji reklamowych Ogilvy, napisał dość zabawną książkę-zbiór opowieści, przykładów oraz własnych przemyśleń, które mają nas przekonać, że aby trafić do ludzi nie trzeba, wręcz może nie warto, kierować się logiką. Alchemia w tytule, bo jak dowodzi autor większość naszych wyborów leży na pograniczu magii, a na pewno jest powodowana czynnikiem niezwykle tajemniczym, daleko odległym od naukowo zbadanego pojęcia sensu. Jak pisał już Adam Smith-przewidywanie reakcji klientów jest jedną wielką zagadką. Klientami kierują w większości względy irracjonalne. Książka na pierwszy rzut oka stanowi zbiór luźnych obserwacji. Z jednej strony autor jest zwolennikiem szalonego podejścia do kwestii reklamy, jak i zachęcania ludzi do wyborów. Właśnie takiego z pogranicza magii. Przytacza przykłady – opisuje, w jaki sposób doradził swojemu klientowi dojście do zwiększenia skłonności donatorów do przekazywania datków na różne fundusze charytatywne. Warto poznać tę opowieść. Można powiedzieć, że ta książka mówi o tym, iż dobre pomysły biznesowe nie mogą być „normalne”, te racjonalne nie przynoszą wcale więcej zysku. Rozważania autora ocierają się o filozofię i psychologikę– w tym przypadku zbiór zasad raczej nienaukowych. Opisuje cztery ewolucyjne zasady pozornie nieracjonalnych zachowań ludzi: sygnalizowanie, hakowanie podświadomości, zadowalanie i psychofizykę. Próbuje tym uzasadnić te nieracjonalne zachowania na drodze ewolucji, aby ludzi racjonalnie myślący mogli zrozumieć tych nieracjonalnych. Ludzie wykształceni uważają logikę za część swojej tożsamości i trudniej działają nieracjonalnie. To też ciekawa konstatacja. Jednak ci donatorzy, o których wspomniałam wyżej, to nie byli raczej ludzie niewykształceni. Więc jak to jest? Gawędziarstwo lubię, dobrze się czyta takie ciekawostki, pomagają zrozumieć ludzi i ich wybory, ale to nie jest książka naukowa. Przykłady żywe, prosto z życia, autor próbuje podpierać się nauką, jednak nie da się ukryć, że są to w większości przemyślenia z wielu lat doświadczeń. Część obserwacji jest na pewno trafna, ich poznanie nie wpłynie jednak na zmianę naszych zachowań. Książka przykładów. Ciekawych i mniej. Roztrząsa konkretne sytuacje wyborów, aby zracjonalizować działania ludzi marketingu. Tu cytat: Firma zorientowana na klienta nie powinna opierać się na tym co ludzi mówią. 😊
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
29-06-2021 o godz 13:26 przez: Paula
Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu. Okładka jest pięknie minimalistyczna, a sam tytuł bardzo intrygujący. O czym jest ta książka? O magii płynącej z intuicji. "Główna idea tej książki brzmi następująco: chociaż współczes ny świat często stara się unikać takiej nielogiczności, czasem okazuje się ona wielką potęgą. Oprócz niewątpliwie cennych rozwiązań ludzkich problemów, jakie oferuje nam nauka i logi ka, istnieją również setki pozornie irracjonalnych rozstrzygnięć, które tylko czekają na odkrycie i które na pewno znajdziemy, jeśli tylko odważymy się odrzucić standardową, naiwną logikę." "Aby być geniuszem trzeba być irracjonalnym l", tak mówi autor książki, który jest jednoczenie wiceprezesem agencji reklamowej, więc jak nikt wie dlaczego dane rzeczy da popularne. Na przykład czemu lubiny napij Red Bull, czemu wolimy gdy pasta do zębów ma paski? To wszystko może wydać się mało ważne, ale w rzeczywistości ma wiele znaczenie. Te drobne wybory sprawia że jedne pomysły są hitem, a inne się nie sprawdzają. Mówi się, że jako ludzie jesteśmy racjonalni, ale czy rzeczywiście tak jest? Autor uważa inaczej. Co więcej twierdzi, że przyciąga nas nie to, co racjonalne, a to, co piękne - czego można die spodziewać - ale twz to, co dziwne, ektrawagandzkie, a nawet absurdale. Czy rzeczywiście tak jest? "Ludzki umysł działa dzięki logice nie bardziej niż koń dzięki benzynie." Przeczytajcie ta książkę, aby zagłębić się w nasze wlasnje pragnienia, marketing i przekonać się czy rzeczywiście wybieramy to co dziwne, czy jednak nie. A może chcecie wpływać na ludzkie wyboru? I to na autor ma radę - zapomnij o wszystkim, co ma sens. Przy decyzjach bardziej liczy się to, co czujemy niż to co myślimy. Bardzo zaskoczyła mnie ta książka, nie spodziewałam się, że to będzie aż takie interesujące i życiowe, czytanie tej książki to super zabawa. Całość sklada się z siedmu rozdziałów, które mówią między innymi o nadużywaniu rozumu, hakowaniu podświadomości, psychofizyce, czy o tym jak być alchemikiem. Powiecie, co ma alchemia wspólnego z naszymi decyzjami? Przeczytajcie, przekonacie się, że całkiem dużo. Co więcej mamy tu zasady alechmi według autora, ciekawe przestawienie graficzne treści i interesujace treści.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
31-07-2021 o godz 14:00 przez: wyrwana_strona
Rory Sutherland to wiceprezes agencji reklamowej Ogilvy, jednej z najstarszych na rynku, założonej w 1850 roku. Oprócz ogromnej wiedzy z zakresu marketingu ma również umiejętność niezwykle przystępnego i zajmującego opowiadania o nim.  "Alchemia..." zdradza tajniki wpływania na konsumentów i psychologiczne mechanizmy, jakimi jesteśmy poddawani. Tym samym pokazuje działanie ludzkiego umysłu i całych społeczeństw. Okazuje się, że ludzie są w stanie płacić spore pieniądze za kiepską kawą z sieciówki, tworzyć za darmo treści na popularny serwis internetowy i przez lata zaglądać do fastfoodu po tę samą kanapkę. Przykłady, na pozór, irracjonalnych konsumenckich zachowań można mnożyć, prawda jest jednak taka, że są one reakcją na skuteczny marketing. Sutherland udowadnia, że najlepsze pomysły nie opierają się na logice i racjonalnym myśleniu, wręcz przeciwnie. Jeśli interesujecie się reklamą, szeroko pojętym marketingiem, ale także psychologią to książka na pewno Wam się spodoba. Napisana niezwykle lekko, zabawnie, w gawędziarskim stylu, dostarcza jednocześnie wiedzy i umili kilka wieczorów. 
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
05-07-2021 o godz 07:49 przez: Anonim
Ta recenzja została usunięta, ponieważ jej treść była niezgodna z regulaminem
4/5
14-07-2021 o godz 15:49 przez: paati924
Alchemia to książka, która mnie zaintrygowała opisem. Opowiadająca o magii płynącej z intuicji. IG: Czytomanka 👉Książka opowiada o tym jak lepiej zrozumieć świat, jest w niej coś magicznego! Alchemia zachęca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko trochę bardziej zaufamy naszej własnej kreatywnej intuicji. Odpowiada na pytania typu: ? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta? 👉Fajna książka, choć nie zgadzam się ze wszystkim o czym pisze autor. Można ciekawych rzeczy się dowiedzieć, ale nie jest to książka, która osobiście mnie porwała. ❗Ocena: 5/10
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
1/5
22-07-2021 o godz 17:44 przez: deluke
Opis z tyłu książki inny niż treść. Bardzo licha książka. Pomysły nieciekawe, zresztą ciężko nazwać je pomysłami. Wyrzucone pieniądze. Coraz częściej się zdarza, że opis książki na, się nijak do jej treści. To jest właśnie przykład takiego zabiegu.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Icebreaker
4.4/5
35,74 zł
Megacena
Inne z tego wydawnictwa Mroczna materia
5/5
40,99 zł
Megacena
Inne z tego wydawnictwa Kosmos
5/5
56,99 zł
Megacena
Inne z tego wydawnictwa Forrest Gump
4.5/5
37,99 zł
Megacena

Podobne do ostatnio oglądanego