Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola to projekt przepisania historii ekspresjonizmu abstrakcyjnego – najbardziej narcystycznego z nowoczesnych „izmów” w sztuce zachodniej, a także przełamania jego kapitalistycznego impasu. Autorka przedstawia meandrujący proces dekonstrukcji modernizmu, a także proponuje nieopowiedziane dotąd, emancypacyjne historie prac artystycznych liderów malarstwa barwnego pola: Barnetta Newmana, Clyfforda Stilla i Marka Rothki. Poszukuje ich poza stezaurowanymi, modernistycznymi ramami, z których wykluczone zostały takie emancypacyjne tematy jak: cielesność, partnerstwo, taniec, burze pyłowe (dustery), peryferie, ubóstwo czy zapośredniczenia obrazów malarskich w kulturze popularnej. Poprzez studia przypadków dowodzi, że istnieje wiele możliwych narracji historii malarstwa barwnego pola, które rzucają wyzwanie dominującym opowieściom poprzez włączenie współczesnych interpretacji.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
ID produktu: | 1485832643 |
Tytuł: | Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola |
Autor: | Jarosz Ewelina |
Wydawnictwo: | Tako / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata |
Język wydania: | polski |
Liczba stron: | 388 |
Numer wydania: | I |
Data premiery: | 2021-05-10 |
Rok wydania: | 2021 |
Data wydania: | 2021-05-10 |
Forma: | książka |
Okładka: | twarda |
Wymiary produktu [mm]: | 246 x 26 x 175 |
Indeks: | 70660159 |
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola
Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola to projekt przepisania historii ekspresjonizmu abstrakcyjnego – najbardziej narcystycznego z nowoczesnych „izmów” w sztuce zachodniej, a także ...