Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Dodaj ten produkt do jednej z utworzonych przez Ciebie list i zachowaj go na później.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
This volume is the first comprehensive synthesis of economic, political, and cultural theories of value. David Graeber reexamines a century of anthropological thought about value and exchange, in large measure to find a way out of ongoing quandaries in current social theory, which have become critical at the present moment of ideological collapse in the face of Neoliberalism. Rooted in an engaged, dynamic realism, Graeber argues that projects of cultural comparison are in a sense necessarily revolutionary projects: He attempts to synthesize the best insights of Karl Marx and Marcel Mauss, arguing that these figures represent two extreme, but ultimately complementary, possibilities in the shape such a project might take. Graeber breathes new life into the classic anthropological texts on exchange, value, and economy. He rethinks the cases of Iroquois wampum, Pacific kula exchanges, and the Kwakiutl potlatch within the flow of world historical processes, and recasts value as a model of human meaning-making, which far exceeds rationalist/reductive economist paradigms.
ID produktu: | 1006941647 |
Tytuł: | Toward An Anthropological Theory of Value |
Autor: | Graeber D. |
Wydawca: | Palgrave Macmillan Us , Palgrave Macmillan Us |
Język wydania: | angielski |
Ilość stron: | 352 |
Data premiery: | 2002-02-01 |
Forma: | książka |
Okładka: | miękka |
Wymiary [mm]: | 18 x 216 x 140 |
Indeks: | 65990353 |
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Toward An Anthropological Theory of Value
This volume is the first comprehensive synthesis of economic, political, and cultural theories of value. David Graeber reexamines a century of anthropological thought about value and exchange, in ...