Twórcy nadesłanych prac bardzo wysoko ustawili poprzeczkę – poziom prototypów był zaskakujący. Do konkursu zgłoszono łącznie aż 104 gry! Po wstępnej selekcji i wielu dyskusjach, do ścisłego finału zakwalifikowano 10 najciekawszych tytułów, które zostały dokładnie ograne i przetestowane przez jury. W jego skład weszli Maciej Wrzosek (Empik), Filip Miłuński (Lucky Duck Games) oraz Michał Herman i Marek Baranowski (FoxGames).
Po kilkugodzinnych obradach wyłoniony został zwycięski projekt – gra „Balony”, której autorem jest pochodzący z Gdańska – Grzegorz Buźniak. Gra ukaże się jeszcze w tym roku, a jej premiera odbędzie się podczas październikowego Festiwalu Gier w salonach sieci Empik.
Konkurs „Stwórz grę i wskocz na półkę Empiku” ogłosiliśmy podczas ubiegłorocznego Festiwalu Gier planszowych. Gra miała być grą rodzinną, czyli, jak wyjaśniał Filip Miłuński, uniwersalną, skonstruowaną tak, żeby mogły w nią zagrać dzieci ośmioletnie i starsze, które posiadają już umiejętności czytania i liczenia; żeby mogli w nią zagrać dorośli, a także żeby dzieci i dorośli mogli zagrać razem.
Projektant planszówek zdradzał kulisy swoje pracy i dawał porady tym, którzy zamierzali stanąć do konkursu: – Projektując grę rodzinną staram się pogodzić ze sobą te światy i znaleźć elementy, które będą atrakcyjne dla dzieci i dla rodziców. Ważne, żeby dzieci miały szansę rywalizować z rodzicami, czyli dobrze, żeby w grze znalazła się jakaś dawka losowości, ale nie w skrajnym wydaniu, jak choćby w „Monopolu”, gdzie o wyniku gry praktycznie decyduje kostka, a nie decyzje graczy – wyjaśniał Miłuński.
Ale najważniejszą wskazówką dla początkujących twórców gier było jedno słowo: testować, testować i jeszcze raz testować. – Z mojego doświadczenia wynika, że 90 procent pracy nad grą to są testy – mówił Filip Miłuński. – Dopiero one odpowiadają nam na pytanie, co możemy i powinniśmy zmienić, a co nie. Trzeba więc grę wiele razy testować i to nie tylko w gronie rodziny i przyjaciół. Trzeba postarać się z nią wyjść z domu na jakieś spotkania graczy.
Prototypy gier można było nadsyłać do 14 grudnia.
Organizatorem konkursu była Grupa Wydawnicza Foksal, której partnerował Empik. Regulamin do konkurs znajduje się w tym miejscu (kliknij).
Komentarze (0)