O względności czasu w modelach rozwoju dziecka. Wykład akademicki (okładka  miękka, wyd. 07.2018)

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

Niniejsza publikacja ma podtytuł „Wykład akademicki” i taki ma w założeniu charakter. Jednak do chwili zamknięcia pracy nad tekstem nigdzie został on wygłoszony. Tym określeniem głównie wyjaśniamy status rozważań, ich kształt, niewielką liczbę przypisów i język narracji. A też uzasadniamy ilustracyjność, co może być uznane wręcz za zbytnie przeilustrowanie wywodu. Wykład ten, przedstawiany tradycyjnie, byłby bowiem wsparty dużą porcją prezentacji.

Wykład podzieliliśmy na trzy części (ujęcia), prezentując w każdej z nich inną perspektywę kluczowych tu pojęć i ich wzajemnych relacji. W narracji nie posługujemy się wbrew pozorom formą pluralis maiestatis, lecz – idąc za podpowiedzią Kazimierza Twardowskiego – pluralis modestiae, która zdaniem tego wybitnego filozofa jest dla wykładów akademickich najbardziej odpowiednia. Celami wykładu są poczynienie pewnego porządku metodologicznego i terminologicznego w zakresie pojęć modelu, modelu rozwoju dziecka oraz próba ustalenia ich relacji z czasem zarówno w ujęciu newtonowskim, jak i einsteinowskim. Czyli z czasem postrzeganym jako byt obiektywny i absolutny oraz czasem relatywnym, podmiotowym, postrzeganym nie tylko indywidualnie, ale także niepowtarzalnie. W rozważaniach jest również mocno wyeksponowany wątek rozwoju, pokazywanego na przykładzie modeli całożyciowych. Jednakowoż sam zamysł wykładu i jego główną oś stanowiło dzieciństwo, a ściślej – jego rozwojowy fenomen. I to staraliśmy się w miarę dyskretnie podkreślać, a w każdym razie dostrzec. Również w tytule tego wykładu.

Zaprezentowany w książce wykład jest wyrazem woli powrotu do zagadnień oraz obszarów podstawowych dla pedagogiki, do powolnego namysłu nad jej filozoficznymi i logicznymi źródłami. To jak powrót do domu po wieloletniej wędrówce w dorożce naukowego eseju i niemal literackiej narracji autora. To również reakcja na upowszechniającą się pedagogikę poboczy, pedagogikę tak niekiedy egzotyczną, że aż marginalną dla paradygmatu tej nauki.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1210310811
Tytuł: O względności czasu w modelach rozwoju dziecka. Wykład akademicki
Autor: Nalaskowski Aleksander
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 102
Numer wydania: I
Data premiery: 2018-07-13
Rok wydania: 2018
Data wydania: 2018-07-13
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 235 x 6 x 160
Indeks: 26795072
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Zaburzenia rozwoju psychoruchowego. Terapia pedagogiczna. Tom 1
5/5
36,74 zł
Promocja
27,97 zł  najniższa cena

38,00 zł  cena regularna

Inne z tego wydawnictwa Kwestionariusz badania mowy ,
4.8/5
43,40 zł
Promocja
33,59 zł  najniższa cena

46,00 zł  cena regularna

Podobne do ostatnio oglądanego