Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie? (okładka  miękka, wyd. 08.2018)

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze – dobrze trafiliście.

Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Wayne’a: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny – przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze – czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji.

W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach.

Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1211687242
Tytuł: Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie?
Autor: Stern Stefan , Cooper Cary
Tłumaczenie: Ożarowska Aleksandra
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 357
Numer wydania: I
Data premiery: 2018-08-21
Rok wydania: 2018
Data wydania: 2018-08-21
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 200 x 20 x 150
Indeks: 26900551
średnia 5
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
1 recenzja
5/5
04-01-2019 o godz 21:47 przez: justa21
Obalamy mity…. Co wiemy o zarządzaniu? A właściwie, czy to, co wiemy, jest prawdziwe i jeszcze aktualne? Wiele osób utożsamia zarządzanie ze staniem na czele firmy, a tymczasem bycie właścicielem/szefem, wcale nie świadczy jeszcze o umiejętnościach zarządczych i nie definiuje dokładnie tego pojęcia. Czym zatem jest tak naprawdę zarządzanie? Ile błędnych informacji na jego temat pojawiło się na przestrzeni lat? Ile mitów wokół niego narosło? Możemy się o tym przekonać sięgając po książkę „Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie?”, autorstwa Stefana Stern i Cary`ego Coopera. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN książka, to zbiór argumentów zmierzających do rozprawienia się z powszechnie funkcjonującymi mitami na temat zarządzania. Na podstawie wyników badań, rozmów biznesowymi autorytetami, z praktykami zarządzania, autorzy stworzyli tak naprawdę listę problemów, z którymi borykają się współczesne firmy i zarządzający nimi menedżerowie. Tym samym, jest to swego rodzaju ABC zarządzania, pozycja, którą docenią zarówno teoretycy, jak i praktycy, a także studenci kierunków nie tylko bezpośrednio, ale i pośrednio związanych z zarządzaniem. Sięgając po tę pozycję po raz pierwszy, warto poświęcić czas, by dokładnie przestudiować kolejne mity (problemy), a także argumenty przemawiające za koniecznością ich obalenia czy propozycje gotowych rozwiązań, które możemy wdrożyć w firmie pamiętając jednocześnie, że nie ma jednej uniwersalnej metody i to, co sprawdzało się w przeszłości / w innej firmie, niekoniecznie będzie rozwiązaniem w przypadku „tu i teraz” / naszego przedsiębiorstwa. Autorzy wychodzą bowiem z założenia, że nie ma niekończących się zwycięstw oraz jednego stylu przewodzenia / zarządzania. Każdy kolejny rozdział książki, to kolejny mit wymagający obalenia. W ten sposób poznamy czterdzieści cztery mity, z których większość (a może nawet wszystkie) kształtowały nasze rozumienie pojęcia zarządzanie. Stern i Cooper piszą o tym, dlaczego bycie na szczycie wcale nie jest tak trudne, jak mogło by się wydawać – naprawdę ciężkie jest bycie na dole i w środku. Autorzy dowodzą, że model surowy i autokratyczny jest już pasee, wraz ze wzrostem znaczenia czynnika ludzkiego nadchodzi bowiem potrzeba otwartego i globalnego stylu zarządzania. Zwalniają też liderów z potrzeby „bycia najlepszym w całym biurze”, bowiem prawdziwy sukces można osiągnąć dopiero wówczas, kiedy zastosujemy efekt skali – firma właściwie korzystać będzie z umiejętności każdej zatrudnionej osoby. Przekonamy się ponadto, że liderem wcale nie trzeba się urodzić i ż wcale nie musimy wiedzieć o wszystkim, co się dzieje w firmie. Dowiemy się również, że – wbrew powszechnemu twierdzeniu – dobra strategia to nie wszystko, tak naprawdę bowiem nie liczy się sama teoria, a działanie. Autorzy obalą na stronach książki również mit dotyczący konieczności trzymania wysokości wynagrodzenia w tajemnicy, a także przekonanie, że okazywanie emocji w pracy jest nieprofesjonalne. To zaledwie niewielki wycinek problemów poruszonych na stronach książki, która zmienia nasz pogląd na kwestie związane z zarządzaniem, w tym zarządzaniem ludźmi. Ponadto, integralną częścią książki jest załącznik, na który składają się pogadanki z wybitnymi specjalistami zarządzania, dotyczące idei samego zarządzania, a także kierowania ludźmi. To wszystko tworzy książkę, która mogłaby równie dobrze funkcjonować jako podręcznik zarządzania, tyle że zawierający zamiast teorii, wiele praktycznych informacji. Tym samym jest to pozycja, która znacząco może ponieść naszą satysfakcję z pracy, umiejętności, a także pośrednio wpłynąć na naszych współpracowników. Justyna Gul Qultura słowa
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa HR Business Partner Opracowanie zbiorowe
4.8/5
75,99 zł
Megacena
Inne z tego wydawnictwa Buddyzm
4.5/5
46,99 zł
Megacena

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego