Louis Vuitton. Historia kultowego domu mody (okładka  twarda, wyd. 04.2022)

Sprzedaje empik.com : 43,99 zł

43,99 zł
69,00 zł porównanie do ceny sugerowanej przez wydawcę
Odbiór w salonie 0 zł
Wysyłamy w 1 dzień rob.

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Torebki z monogramem Louis Vuitton są noszone przez znane osobistości i rodziny królewskie od ponad 150 lat. Odkąd młody Louis postanowił szukać szczęścia w Paryżu, ta najbogatsza z marek przetrwała dwie wojny światowe, okres wielkiego kryzysu, erę jazzu i szalone lata sześćdziesiąte.

Opisując historię rozwoju Louis Vuitton do statusu ikony w latach 80. XX wieku, powstanie modowej potęgi LVMH oraz zatrudnienie w 1997 roku Marca Jacobsa, "Mała księga Louis Vuitton" ukazuje transformację zakładu rzemieślniczego wytwarzającego bagaże w globalną firmę spod znaku high fashion. Fantastyczne zdjęcia i porywający tekst przedstawiają historię najbardziej luksusowej marki świata, aż po jej nieustającą ewolucję pod kreatywnym okiem Nicolasa Ghesquière’a.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1293192467
Tytuł: Louis Vuitton. Historia kultowego domu mody
Seria: Historia kultowego domu mody
Autor: Baxter-Wright Emma
Tłumaczenie: Wajcowicz-Narloch Anna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Arkady
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 160
Numer wydania: I
Data premiery: 2022-04-27
Rok wydania: 2022
Data wydania: 2022-04-27
Forma: książka
Okładka: twarda
Wymiary produktu [mm]: 190 x 10 x 130
Indeks: 41375235
średnia 4,8
5
157
4
18
3
4
2
3
1
1
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
25 recenzji
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
5/5
12-04-2023 o godz 19:37 przez: Kinga Chęcińska | Zweryfikowany zakup
Wspaniała książka pod każdym względem. Trudno się od niej oderwać.
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
05-01-2023 o godz 15:21 przez: JANUSZ KUBICA | Zweryfikowany zakup
Świetnie opisana historia
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
19-05-2022 o godz 19:47 przez: Teresa | Zweryfikowany zakup
Wspaniałe Polecam innym!
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
24-03-2023 o godz 16:48 przez: Paulina | Zweryfikowany zakup
Super książka, polecam.
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
4/5
25-05-2022 o godz 19:35 przez: Justyna | Zweryfikowany zakup
Takie dobre 4 Polecam
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
04-01-2023 o godz 12:40 przez: anonymous | Zweryfikowany zakup
Super do kolekcji
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
05-08-2022 o godz 22:05 przez: Anna Radlińska | Zweryfikowany zakup
Super, polecam!!!
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
5/5
06-03-2023 o godz 09:54 przez: oszkar70 | Zweryfikowany zakup
Ciekawa książka.
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
4/5
10-06-2023 o godz 12:17 przez: loczi | Zweryfikowany zakup
Blog o książkach | BookaLove Moda to dla mnie nie tylko ubrania, ale przede wszystkim forma sztuki, ekspresji, wyrażania siebie. To historia najbardziej znanych luksusowych domów mody, pełna inspiracji i przełomów. Biografie projektantów, książki, artykuły czy też filmy poświęcone wielkim domom mody są u mnie wysoko na liście zainteresowań. Stąd też w mojej biblioteczce trzy mini albumy o Gucci, Louis Vuitton i Chanel. Oprócz zdjęć znajdziemy tutaj krótkie historie powstania słynnych marek i ich kultowych produktów, a także informacje o tym jak firmy wyglądają dziś, jaką mają pozycję na rynku i kto je prowadzi. Ja szczególnie polecam przeczytać o Louis Vuitton. Oprócz tej pozycji znalazłam tylko jedną książkę o marce, a szkoda bo to naprawdę ciekawa historia i mam niedosyt.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
2/5
07-06-2023 o godz 14:25 przez: nati_su | Zweryfikowany zakup
Za wysoka cena jak na książkę, w której znaczna część przypada na fotografie dostępne w Internecie. Książką w pierwotnej cenie kosztuje aż 69 zł, ja zakupiłam ją za ok. 43 złote, a to moim zdaniem i tak zbyt wysoka cena! Książka jest niewielkich rozmiarów, mierzy mniej niż format A5. Do tego jest ona nieoficjalną i nieautoryzowaną historią domu mody. Wystarczy trochę pogrzebać w Internecie, aby zaznajomić się z treściami w niej prezentowanymi. Nic odkrywczego... podstawowe wiadomości wymieszane z dużą ilością zdjęć, co jest plusem, jednak przypominam o formacie! nie jest to album, a książeczka mniejsza niż zeszyt szkolny... Zwróciłam wszystkie trzy książki z tej serii. Ww. zarzuty dotyczą w zasadzie każdej z nich.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 1
2/5
07-06-2023 o godz 13:43 przez: nati_su | Zweryfikowany zakup
Za wysoka cena jak na książkę, w której znaczna część przypada na fotografie dostępne w Internecie. Książką w pierwotnej cenie kosztuje aż 69 zł, ja zakupiłam ją za ok. 43 złote, a to moim zdaniem i tak zbyt wysoka cena! Książka jest niewielkich rozmiarów, mierzy mniej niż format A5. Do tego jest ona nieoficjalną i nieautoryzowaną historią domu mody. Wystarczy trochę pogrzebać w Internecie, aby zaznajomić się z treściami w niej prezentowanymi. Nic odkrywczego... podstawowe wiadomości wymieszane z dużą ilością zdjęć, co jest plusem, jednak przypominam o formacie! nie jest to album, a książeczka mniejsza niż zeszyt szkolny... Zwróciłam wszystkie trzy książki z tej serii. Ww. zarzuty dotyczą w zasadzie każdej z nich.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 1
5/5
23-05-2023 o godz 15:32 przez: anonymous | Zweryfikowany zakup
Fantastyczna Książa
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
25-12-2023 o godz 21:55 przez: Karol Lasko | Zweryfikowany zakup
Polecam
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
06-03-2024 o godz 21:08 przez: anonymous | Zweryfikowany zakup
Super
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
25-04-2022 o godz 08:15 przez: Anna
„Modę można kupić, ale styl trzeba posiadać”. Od zera do milionera tak pokrótce można streścić, bezsprzeczną popularność jednej z największych ikon mody Louisa Vuitton. Nazwisko, którego marka przetrwała dwie wojny światowe i już od ponad 150 lat cieszy amatorów dobrego ubioru na całym świecie, począwszy od rodzin królewskich. Chłopak, który wyrwał się z rynsztoka francuskiej Jury, odznaczający się wielkim talentem kaletniczym postanowił, po długiej praktyce w najbardziej ekskluzywnym domu mody (Monsieur Marechal) ówczesnych czasów, założyć własny biznes. Od roku 1854 rozpoczął funkcjonowanie pierwszy warsztat Louisa, który po pewnym czasie zaczął być doceniany w branży tworzenia opakowań i bagaży na zamówienie. Walizki oraz kufry podróżne, które wychodziły spod ręki mężczyzny, nie miały sobie równych w całym Paryżu. Odznaczały się nie tylko elegancją, ale także jakością skóry, rzetelnym wykonaniem, oraz szlachetnością wyglądu. Waliz doprowadzał, jednak Louisa do ogromnej złości były ciężkie już bez zawartości, więc wpadł na pomysł, aby wytwarzać je z lżejszego materiału. W taki sposób płótno na stałe zagościło w marce Vuitton. Rok 1892 był rewolucyjny w domu mody, ponieważ zakład po ojcu przejął syn Georges. Mężczyzna wpadł na genialny pomysł użycia monogramu w kolorze karmelowym LV, który osadził na całej powierzchni brązowych kufrów, toreb i walizek. W ten sposób dom mody zaczął być rozpoznawalny na niemal całym świecie, a kolejki po wyroby były coraz dłuższe. Ubrania Louisa Vuitton to nie tylko szyk i elegancja, to także fascynująca lekcja historii. Dzięki kolekcjom tego domu mody możemy przenieść się w czasie do wielu epok, oraz poznać ich tradycyjne ubiory, wzory, oraz kroje. Na pokazach mody powrócić w czasy Ludwika XIV, podziwiając bufy przy rękawach niemal identyczne z tymi, które nosiło się na Wersalu. Niekiedy dom mody oferuje także styl Paryża lat 20 XIX wieku, pokazując ekskluzywne stroje wieczorowe dla każdej kobiety. Stroje dla pań LV to zmysłowe kreacje, bez cienia wulgarności, w których każda kobieta czuje się pięknie i zmysłowo. Może się wydawać, że prostota ubiorów rodziny Vuitton, czasami wieje nudą, ale ta marka stawia na minimalizm, który klasycznie wbija się w każdy dodatek i każdą epokę. Dzięki temu kroje nigdy nie wychodzą z mody i zawsze można połączyć je z innym ubraniem. Obecnie marka LV jest częścią ogromnego holdingu, LVMH, czyli LVMH Moët Henessy Louis Vuitton. Marka Moët jest niebywale słynna i co najważniejsze przystępna cenowo dla każdego. W XXI wieku niemal każdy może pozwolić sobie na luksus Vuitton. Poza tym to również firma szampanów oraz koniaków. Trzeba pamiętać, że torebki i ubrania nigdy nie interesowały Louisa, on stawiał na kufry i walizki. Inne produkty pojawiły się dopiero kiedy spuścizną ojca zaczęli zarządzać jego synowie, a później Marc Jacobs, który postawił markę LV na głowie! Wielką ciekawostką jest, że kufry i walizy LV cieszyły się wielką popularnością wśród elity podróżującej największym statkiem pasażerskim początku XX wieku Titanic. Jak wiele ekskluzywnych kufrów poszło na dno, nie wiadomo, zapewne jednak połączenie skóry i drewna szybko uległo rozkładowi w słonych wodach. Pani Karen Homer w swej najnowszej pozycji Louis Vuitton historia kultowego domu mody, przedstawia nam niebanalną, fascynującą historię jednego z najbardziej rozpoznawalnych mężczyzna na świecie, który swą ciężką pracą stworzył markę nie do podrobienia. Publikacja przedstawia nie tylko powstanie pierwszego zakładu kaletniczego, ale także całą ewolucję tej bezsprzecznie ikony domów mody, najpierw pod wodzą samego Louisa, a następnie jego synów aż po dzisiejszą władzę Nicolasa Ghesquiere’a. Fantastyczne zdjęcia, wspaniałe anegdoty, niesamowite opisy w tej niezbyt obszernej pozycji, sprawiają, że tę publikację trzeba przeczytać. Osobiście książką Pani Homer jestem zachwycona. Nie jestem wielką fanką w ogóle tematu mody, jednak z wielkim zainteresowaniem przeczytałam o człowieku, który pochodząc z bardzo ubogiej rodziny, swoją ciężką pracą sprawił, że jego nazwisko jest rozpoznawalne niemal wszędzie. Publikację Louis Vuitton czyta się bardzo szybko, a zdjęcia przyprawiają o zawrót głowy. Książka bez dwóch zdań musi znaleźć się na półce każdego fana mody oraz historii.
Czy ta recenzja była przydatna? 2 0
4/5
10-09-2022 o godz 18:56 przez: Anna
1854 roku firma Louis Vuitton była maleńka, nikomu nieznana. Dziś jest zupełnie inaczej, a każdy interesujący się modą ją zna. Jak do tego doszło, że stała się tak duża? Jakie przeszkody napotkała? Czym się zajmuje i zajmowała? Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedzi w książce. To pozycja napisana w sposób ciekawy, dość wciągający. Znajdziemy w niej nie tylko sam tekst, ale również wiele wspaniałych zdjęć, które moim zdaniem zdecydowanie uatrakcyjniają czytanie. Według mnie sporym plusem jest ilość stron. Jest ich wystarczająco, aby dobrze poznać firmę i jej historię, a jednocześnie nie ma zbędnego rozciągania tekstu. Moim zdaniem książka pt.: „Louis Vuitton. Historia kultowego domu mody” to ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy interesują się modą. Polecam. Recenzja pojawiła się również na moim blogu - Mama, żona - KOBIETA
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
4/5
18-06-2023 o godz 14:46 przez: Dominika
Słysząc samo Louis Vuitton przed oczyma mamy kultowy monogram canvas tej marki, jak i torebki, które stały się swego rodzaju ich wyznacznikiem w naszym społeczeństwie. Jednak wzór ten możemy obecnie spotkać nie tylko na galanterii, ale również na odzieży, czy dodatkach. Stał się wyznacznikiem modowym i wiele firm namiętnie z niego korzysta przy swoich wyrobach, nadając im miano luksusowych. Marka powstała w 1854 roku, kiedy to sam rzemieślnik produkował kufry podróżne, a w jego snach nie jawiła się tak ogromna kariera, która prężny rozwój zawdzięcza potomkom samego założyciela. Od zera do miliardera. To hasło, możemy wpasować tu jako przewodnie, gdyż jak najbardziej pasuje ono do historii tej kultowej marki, która już od 150 lat zachwyca nie tylko kobiety, ale i mężczyzn. Idea samego Louisa opierała się na kufrach i walizkach, jednak kiedy jego dorobek przeszedł w ręce jego synów i Marca Jacobsa, firma rozszerzyła swoje działania. Majątek się rozrastał, marka robiła się coraz sławniejsza, ale nie tylko na wyrobach marki odzieżowej zakończyła swój rozwój, doszły też koniaki i szampany, kolejnej znanej nam firmy – Möet należącej do holdingu LVMH, czyli Moët Henessy Louis Vuitton. Jednak resztę smaczków zostawię Wam w tajemnicy, abyście mogli samodzielnie je poznać, sięgając po tę pozycję. Skupię się teraz na jej aspektach wizualnych. Wykonanie jest niczym album zdjęciowy przedstawiający na tych obrazkach najważniejsze momenty oparte na opisanych faktach. Możemy nie tylko o tym czytać, ale i zobaczyć. To jakby przenieść się w czasie i śledzić rozwój, mając wszystko przed oczyma. Przepiękna twardą oprawa sprawia, że pozycja ta wygląda tak szlachetnie jak produkty wykonane przez samego projektanta. Służy ona nie tylko jej przeznaczeniu, ale również będzie przepięknie zdobić nasz regał. Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie zastanawiałam się nad genezą tej marki, ale dzięki tej książce otrzymałam możliwość zaznajomienia się z nimi, odkrycia pewnych szczegółów, o których wcześniej z pewnością bym nie pomyślała. Zdradzę Wam jeszcze jeden sekret. Tylko zostawcie go dla siebie, a inni niech dowiedzą się o nim samodzielnie. 🤭 Kufry i walizki wyprodukowane przez tego projektanta również odbyły podróż Titanic em, gdyż to właśnie wtedy cieszyły się swoją popularnością wśród bogackich.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
26-09-2023 o godz 17:37 przez: Paulina
Zanurzyłam się w fascynującym świecie mody i historii, przewracając strony "Małej księgi Louis Vuitton". To ostatnia z trzech pozycji, które chciałam Wam przedstawić, ale zapewniam Was, że zasługuje na uwagę równie mocno, jak jej słynne torebki. Torebki z monogramem Louis Vuitton stały się ikoną już ponad 150 lat temu. Od czasów, gdy młody Louis postanowił poszukać swojego miejsca w Paryżu, marka ta przetrwała burzliwe czasy, wojny światowe, kryzysy i rewolucje kulturowe. Dziś jest synonimem luksusu i elegancji. Ta książka to podróż przez czas i przestrzeń, opowiadająca historię, jak mało rzemieślnicze przedsiębiorstwo, które wytwarzało bagaże, stało się globalną potęgą mody. Fascynujące zdjęcia i pasjonujący tekst przenoszą nas przez dekady, ukazując nam, jak Louis Vuitton stał się symbolem luksusu i prestiżu. Książka opowiada o tym, jak marka przekształciła się w latach 80. XX wieku i jak doszło do powstania potężnej grupy LVMH. Dowiadujemy się także o przełomowym momencie, kiedy to w 1997 roku na scenę wkroczył Marc Jacobs, wnosząc świeże spojrzenie na modę marki. Dla mnie ta książka to nie tylko opowieść o modzie, ale także o historii, kulturze i ewolucji gustu przez lata. To inspirujący zapis dziedzictwa Louis Vuitton, który nieustannie ewoluuje pod kreatywnym okiem Nicolasa Ghesquière’a. Po lekturze tej książki czuję się bogatsza o głębsze zrozumienie wpływu Louis Vuitton na świat mody i kultury. To pozycja obowiązkowa dla miłośników mody, podróży w czasie i historii jednej z najbardziej prestiżowych marek na świecie.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
15-08-2023 o godz 10:00 przez: Amanda
HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY LOUIS VUITTON to kolejny tytuł z serii, który przybliża nam ikoniczne marki modowe. Autorka przeprowadza nas przez historię Louis Vuitton, cofając się do XIX wieku, gdy zaczynał jako firma sprzedająca luksusowe kufry podróżne. Opowiada nam o początkach i powstaniu kultowego wzoru Monogram, a także o tym, że jeden z twórców marki był molem książkowym. Dowiadujemy się również, w jaki sposób właściciele marki stracili do niej prawa i kto następnie przejmował posadę projektanta domu mody. Karen Homer przez liczne zdjęcia pokazuje, jakie wpływy na projekty miały kolejne osoby, które znalazły się u sterów, chociaż jedno pozostało niezmienne - klasyczny wzór, który powracał w różnych wersjach oraz fakt, że marka znana jest przede wszystkim z dodatków, takich jak torby czy walizki.Przyznam, że wcześniej o tej marce wiedziałam niewiele i po prostu podziwiałam torebki LV u znanych osób, więc każdą stronę chłonęłam z ogromną ciekawością i cieszę się, że udało mi się sięgnąć po tę książkę. Po lekturze kolejnego tytułu z serii zauważam coraz więcej nawiązań do znanych marek w popkulturze, a szczególnie moich ulubionych serialach, takich jak Gossip Girl czy Emily w Paryżu.Serdecznie polecam! Amanda Says
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
31-07-2023 o godz 22:56 przez: Anonim
Ostatnio recenzowałam Wam książkę ,,Gucci" a dzisiaj przyszedł czas na ,,Louis Vuitton" Karen Homer, która jest kolejną ciekawą pozycją na temat kultowego domu mody. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Arkady i jest jedną z kilku pozycji tego typu, które dotychczas pojawiły się na rynku czytelniczym. Dobra wiadomość jest również taka, że powstają kolejne pozycje tego typu. Książka ta tak samo, jak poprzednia zaczyna się od początków marki, która przetrwała dwie wojny światowe, okres wielkiego kryzysu, erę jazzu i szalone lata 60. XX wieku. Marka słynie z cudownych torebek, którymi rozkoszowała się i rozkoszuje dalej sama śmietanka towarzyska. Sam Louis jako młody chłopak zaczynał skromnie od utworzenia pierwszego małego warsztatu produkującego opakowania i bagaże na zamówienie. W tamtym momencie nie spodziewał się, że będzie słynny na całym świecie. Z marką kojarzony jest również Marc Jacobs. Kolejna bardzo ciekawa pozycja o losach marki. Dobrze jest wiedzieć, coś więcej na temat kupowanych produktów niż tylko cena i w jakim sklepie można zakupić 🤣❤️ Polecam dla smakoszy takich pozycji.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Więcej recenzji Więcej recenzji
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego