Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki (okładka  miękka, wyd. 01.2023)

Sprzedaje empik.com : 34,67 zł

34,67 zł
40,00 zł porównanie do ceny sugerowanej przez wydawcę
Odbiór w salonie 0 zł
Wysyłamy w 1 dzień rob.

Sprzedaje PROGMAR ksiazki-medyczne : 43,60 zł

Sprzedaje Matfel : 41,28 zł

Sprzedaje dvdmax : 50,87 zł

Wszyscy sprzedawcy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Monografia, której celem jest próba odpowiedzi na pytanie postawione w tytule, przedstawia nowe spojrzenie na kształtowanie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza, stosowanie zabiegów autokreacyjnych oraz gier, które podejmował z czytelnikiem. Jednocześnie książka jest opowieścią o takim Boyu-Żeleńskim, który pozostaje mało znany: Boyu wydawcy, Boyu dziennikarzu i Boyu kreatorze. Znakomity tłumacz dzieł m.in. Prousta, Villona, Rabelais’go, Balzaka, autor wciąż rozpoznawalnych w Polsce Słówek i tekstów kabaretu Zielony Balonik, poeta, pisarz i publicysta jawi się przy tym jako mistrz formowania własnego wizerunku, specjalista od public relations i copywriter, choć w jego czasach pojęcia te prawdopodobnie nie były znane. Wykorzystując siłę prasy, Boy pokazywał czytelnikom takiego siebie, jakiego oni chcieli, dbając przy tym o prywatność i nie zwierzając się ze swoich największych tajemnic. Wysiłek ten podejmował także z niezgody na wizerunek narzucony przez otoczenie, biorąc i przetwarzając poszczególne elementy tego image’u, uzyskane w procesie literackiej komunikacji. Metodologiczny eklektyzm monografii powoduje, że ma ona charakter interdyscyplinarny: obejmuje wiedzę z takich dyscyplin, jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo czy ekonomia. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1394140307
Tytuł: Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki
Autor: Dominika Niedźwiedź
Wydawnictwo: Wydawnictwo Księgarnia Akademicka
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 265
Numer wydania: I
Data premiery: 2023-01-23
Rok wydania: 2022
Data wydania: 2023-01-23
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 24 x 2 x 17
Indeks: 56916515
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa W kręgu relacji międzyludzkich... Opracowanie zbiorowe
0/5
52,32 zł
Inne z tego wydawnictwa Przestrzenie komunikacji Opracowanie zbiorowe
0/5
69,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Dzienniki podróży Opracowanie zbiorowe
0/5
53,78 zł
Inne z tego wydawnictwa Matka Katarzyna z Kłobucka Opracowanie zbiorowe
0/5
53,78 zł

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego