Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation (okładka  twarda, wyd. 03.2022)

Autor:
Opracowanie zbiorowe

Sprzedaje empik.com : 99,19 zł

99,19 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Aktywuj dodatkowe korzyści
Darmowe punkty odbioru
Darmowy kurier
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 9-10 dni rob.

Sprzedaje Libristo : 105,48 zł

Sprzedaje dvdmax : 196,26 zł

Wszyscy sprzedawcy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy

Dodaj ten produkt do jednej z utworzonych przez Ciebie list i zachowaj go na później.

A pioneering venture capitalist provides an actionable framework for founders and executives to create innovative, enduring companies built for growth and for societal good. The Milton Friedman philosophy that companies exist only to increase shareholder value is dead and buried. The old Silicon Valley tenets of `move fast and break things,` minimum viable products, and hyper engagement at any cost must be replaced with new principles for an era of responsible innovation. We can no longer manage businesses solely for growth. With innovation comes responsibility: to generate returns beyond profits and to recenter technology as a force for good in the world. This requires a shift in the way organizations approach and value work. A company`s mindset-its intent to do good, avoid harmful consequences, and innovate responsibly-is not enough. That mindset must be supported by a business model, a mechanism that leaders must intentionally and proactively build along with the company from the ground up, one that incentivizes and rewards the organization for fulfilling its intentions. Companies need a new set of KCIs, or key consequence indicators, that measure factors such as its impact on customers` energy consumption, whether its product is being used equally across socioeconomic groups, or if it is actually solving the social problem it is addressing. Not only is this the right thing to do-increasingly, it is what customers, employees, and shareholders demand of business. In this inspiring, practical, and actionable guide, Hemant Taneja: lays out the argument for why a new model of company building and leadership is necessary-and how it can lead to better performance explores why social-good businesses are some of the greatest opportunities today, detailing examples of billion-dollar startups that are addressing inequality, climate change, systemic societal problems, and chronic disease-all while generating profit and positive shareholder returns prese [...]
ID produktu: 1336300857
Tytuł: Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawca: McGraw-Hill
Język wydania: angielski
Ilość stron: 208
Numer wydania: I
Rok wydania: 2022
2022-03-07
Forma: książka
Okładka: twarda
Wymiary [mm]: 236 x 27 x 159
Indeks: 53283870
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Najczęściej kupowane White Nights
4.8/5
10,99 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Bluey. Wheres Bluey? A Search-and-Find Book Opracowanie zbiorowe
4.8/5
26,79 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Metamorphosis
4.7/5
41,69 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Letters to Milena
4.8/5
45,69 zł
Megacena
Najczęściej kupowane The Idiot
4.8/5
16,09 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Tomie
4.7/5
126,99 zł
Najczęściej kupowane Frankenstein
4.5/5
33,69 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Bluey: Super Stickers
5/5
28,59 zł
Megacena

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego