Autorami "Dziennikarstwa” są Marek Chyliński, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny "Dziennika Zachodniego” i Stephan Russ - Mohl, słynny szwajcarski medioznawca, dyrektor Europejskiego Obserwatorium Dziennikarskiego. Autorzy nie ograniczyli się tylko - jak to bywało wcześniej z kilkoma ich polskimi poprzednikami - do skoncentrowania się na jednym wycinku pracy dziennikarza, ewentualnie na kompilacji kilku amerykańskich artykułów poświęconych komunikacji społecznej. Napisali podręcznik traktujący temat całościowo. I na tym także polega unikatowość ich książki. To pierwszy tak pełny instruktaż tego zawodu. Pełny, a zarazem bardzo praktyczny.
Mohl i Chyliński nie uciekają od najnowszych, i tych tradycyjnych, teorii komunikowania i współczesnej wiedzy o mediach. Jest ona jednak niejako w tle. Jest narzędziem, które ma wesprzeć dobre rady dawane młodym i doświadczonym dziennikarzom przez analityka i fachowca.
Autorzy oprowadzają nas nie tylko po redakcjach, niuansach warsztatu, techniki i organizowania redakcji. Nie tylko odsłaniają gatunki i ich wzajemne relacje. "Dziennikarstwo” podąża z duchem czasu. Trendami i nowinkami naukowymi. Ale nie traktuje ich bezkrytycznie. Stara się odróżnić chwilowe mody od nowych dróg, które rysują się przed ludźmi mediów. Niektóre z przykładów dawanych w książce są wciąż jeszcze żywe w naszej pamięci jako nagłówki niedawno publikowanych artykułów. "Dziennikarstwo” to także podręcznik tego jak zrobić nowoczesną gazetę i stąd może okazać się rewelacyjnym samouczkiem dla wydawców i redaktorów mediów lokalnych. Chyliński i Mohl przedstawiają najnowsze trendy w infografice, sposobie edycji i łamania gazet. Autorzy nie uciekają przed tematyką związaną z zarządzaniem i marketingiem medialnym.
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Dziennikarstwo
Autorami "Dziennikarstwa” są Marek Chyliński, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny "Dziennika Zachodniego” i Stephan Russ - Mohl, słynny szwajcarski medioznawca, dyrektor Europejskiego ...