Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym (okładka  miękka, wyd. 11.2022)

Autor:
Opracowanie zbiorowe

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych. W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?

  • przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
  • uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
  • rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
  • omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
  • przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
  • pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.

W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczone zostały gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. 

Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej: Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego. Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1355123444
Tytuł: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Bliżej Przedszkola
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Numer wydania: V
Data premiery: 2022-11-25
Data wydania: 2022-11-25
Forma: książka
Okładka: miękka
Wymiary produktu [mm]: 250 x 10 x 170
Indeks: 54631496
średnia 5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Zabawy sensoryczne na każdy dzień. Lato Opracowanie zbiorowe
0/5
45,06 zł
Inne z tego wydawnictwa Vademecum przedszkolnych zabaw. Lato + 2 CD Opracowanie zbiorowe
0/5
66,98 zł
Inne z tego wydawnictwa Vademecum przedszkolnych zabaw. Wiosna + 2 CD Opracowanie zbiorowe
0/5
66,98 zł

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego