Netrebko śpiewa "przeczystym dźwiękiem, pełnym ekspresji i wrażliwości dynamicznej". - Financial Times
"Piotr Beczała w roli Leńskiego śpiewa z niezwykłą żarliwością". - The New Yorker
Już po raz trzeci z kolei Anna Netrebko występuje w przedstawieniu inaugurującym sezon w nowojorskiej Metropolitan Opera, w przedstawieniu które daje radość tłumom wielbicieli w ponad 634 krajach, do których docierają transmisje filmowe przedstawień Metropolitan Opera.
Nowa produkcja pełnego pasji lirycznego arcydzieła Czajkowskiego jest pierwszym nagraniem rejestrującym w formacie DVD/Blu-ray Annę Netrebko w jednej z największych i najbardziej wymagających ról w rosyjskiej operze.
Kreacja Anny Netrebko ukazująca metamorfozę wycofanej dziewczyny ze słynnej “sceny pisania listu” w salonową piękność została wysoko oceniona zarówno za dramatyczna prawdę jak i przejmujący, muzyczny liryzm.
Polski tenor, Piotr Beczała otrzymał wspaniałe recenzje za swoją interpretację postaci zakochanego poety Leńskiego, przyjaciela i rywala Oniegina.
Tą największą z rosyjskich oper poprowadził sam Dyrektor Muzyczny Teatru Marijskiego w St. Petersburgu Valery Gergiev.
Producentem nowego przedstawienia jest Deborah Warner, a spektakl w Met wyreżyserowała wielokrotnie nagradzana aktorka Fiona Shaw, która przeniosła akcję opery z czasów około 1820 r., kiedy to powstał poemat Puszkina, w bardziej intensywną pod względem psychologicznym epokę powstania opery, około 1870 r.
Scenografia podąża za przemianami Tatiany od samotnego domu wiejskiego jej młodości po pełne przepychu sale balowe St Petersburga a jej ostatnie spotkanie z Onieginem odbywa się w burzliwej scenerii rosyjskiej zamieci.
Tytułową rolę władczego Eugeniusza Oniegina kreuje charyzmatyczny polski baryton Mariusz Kwiecień, debiutujący w Met w roli, która była jego popisową kreacją w wielu największych teatrach operowych na całym świecie.
Napisy: angielskie, niemieckie, francuskie, hiszpańskie, koreańskie, kantońskie.
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Czajkowski: Eugen Onegin
Netrebko śpiewa "przeczystym dźwiękiem, pełnym ekspresji i wrażliwości dynamicznej". - Financial Times "Piotr Beczała w roli Leńskiego śpiewa z niezwykłą żarliwością". - The New Yorker Już po raz ...Fiona Shaw pokazała rosyjską prowincję w sposób chwytający za serce. Czuć upał letniego dnia którego spokój burzy przyjazd znudzonego wszystkim Oniegina i szaleńczo zakochanego Leńskiego. Romantyczna Tatiana i posągowa Olga prowadzą nas do swojego domu pełnego sielskiego szczęścia i radości.
Fiona Shaw przenosi nas w czasie, przypomina o uniesieniach młodości, o magii miejsc i czasu, który tak szybko mija. Wykonanie to uczta dla uszu i ducha. Kwiecień, Beczała, Netrebko prowadzą swoje partie w lekkością i finezją. Role drugoplanowe są dopracowane. Jedyną rysą jest Griemin w wykonaniu Alekseja Tanowitzkiego - zaśpiewany ciężko i bez polotu. Całość jednak pozostawia niedosyt, że oto już koniec pięknej historii niespełnionej miłości....