Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.
Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.
Sprawdź jak złożyć zamówienie krok po kroku.
Możesz też zadzwonić pod numer +48 22 462 72 50 nasi konsultanci pomogą Ci złożyć zamówienie.
W 1973 roku argentyński saksofonista Gato Barbieri rozważał przejście na bardziej opłacalne komercyjnie, dostępne brzmienie, które spodobałoby się zarówno publiczności w Ameryce Północnej, jak i Południowej. Przeniósł się z awangardy jazzowej w stronę jej egzotycznego centrum (a w końcu w ogóle do świata bardziej komercyjnego) z wieloma płytami, w tym tą, która eksplorowała różne rytmy, melodie i tekstury dźwięków afro-kubańskich i latynoamerykańskich.
W Boliwii Barbieri występuje bezpośrednio przed nagraniami Impulse, których efektem jest słynna czterorozdziałowa seria o Ameryce Łacińskiej. Wykorzystując talenty tak różnorodnych muzyków, jak gitarzysta John Abercrombie, pianista Lonnie Liston Smith, perkusista i perkusiści Airto Moreira, M'tume, Bernard „Pretty” Purdie, Gene Golden i Moulay Ali Hafid, a także basiści Stanley i J.F. Jenny Clark .
Muzyczny zasięg Barbieri jest tutaj wszędzie. Jest bolerko w „Merceditas”, gdzie jego zwykle surowa, skupiona na uczuciach gra zostaje podkręcona o kilka stopni w szaloną, emocjonalną falę, oraz zapadający w pamięć „Bolivia”, pełen połyskującej perkusji i pianistycznych glissanda dzięki uprzejmości Smitha. Lojalna, oszczędna gra Barbieriego przypomina Coltrane'a przedstawiającego kadry melodyczne w „Indiach”. Jest też melodia tradycyjnego „Eclypse” połączona ze wspaniałą, zmysłową melodią przypominającą kubańskiego syna „Michellina” (dla urodzonej we Włoszech żony Barbieri).
Ostatnie dwa z pięciu utworów na albumie oparte są na argentyńskich formach ludowych kojarzonych z tangiem, ale są mniej formalne, bardziej otwarte i naładowane modalnie. Ustawiając zarówno „Ninos”, jak i „Vidala Triste” w tonacjach molowych z otwartymi tematami modalnymi, improwizacja odbywa się – jak Ornette Coleman – w sercu melodii, pomimo zawiłej natury oraz skomplikowanych zmian czasu i tonacji właściwych obu utworom.
Ostatecznie „Bolivia” to zmysłowe, muzyczne i przełomowe nagranie, które dało Barbieriemu szansę na wyjście z awangardy przed powrotem na margines z serią o Ameryce Łacińskiej. Świetny wysiłek, który w końcu zyskuje rozgłos, na jaki zasługuje.
Tracklista:
1 Merceditas
2 Eclypse / Michellina
3 Bolivia
4 Ninos
5 Vidala Triste
Skład zespołu :
Bass – J.-F. Jenny-Clark, Stanley Clarke
Drums – Pretty Purdie*
Guitar – John Abercrombie
Mastered By – Toshiyuki Abe
Percussion – Airto Moreira, Gene Golden (2), James M'tume*, Moulay "Ali" Hafid
Piano, Electric Piano [Rhodes] – Lonnie Liston Smith
Tenor Saxophone, Flute, Vocals – Gato Barbieri
ID produktu: | 1487925637 |
Tytuł: | Bolivia (Limited Japanese Edition) (Remastered) |
Wykonawca: | Barbieri Gato , Clarke Stanley , Lonnie Liston Smith , Abercrombie John , Moreira Airto |
Dystrybutor: | Select Music |
Data premiery: | 2024-05-19 |
Rok nagrania: | 1973 |
Producent: | Ultra Vybe |
Nośnik: |
CD
|
Liczba nośników: | 1 |
Rodzaj opakowania: | Jewel Case |
Wymiary w opakowaniu [mm]: | 130 x 10 x 120 |
Indeks: | 70656374 |
ocen
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Bolivia (Limited Japanese Edition) (Remastered)
W 1973 roku argentyński saksofonista Gato Barbieri rozważał przejście na bardziej opłacalne komercyjnie, dostępne brzmienie, które spodobałoby się zarówno publiczności w Ameryce Północnej, jak i ...