Mikroby. Basia i zagadki wszechświata. Tom 1 (okładka  twarda, wyd. 05.2023)

Sprzedaje Bee : 20,54 zł

Od lat: 3
24-03-2024 o godz 20:03 przez: Kasia | Zweryfikowany zakup
Syn 4 lata uwielbia ta ksiazke
01-06-2023 o godz 04:44 przez: Northman1984
Czystość i higiena. Książeczki z serii "Basia" to zawsze ciepłe, pełne humoru opowieści, które za każdym razem niosą ze sobą jakieś przesłanie. Mogą także czegoś najmłodszych nauczyć - w przypadku książeczki zatytułowanej "Basia i zagadki wszechświata. Mikroby" nauka ta będzie sprowadzać się do wiedzy o tym, czym są zarazki i mikroby oraz do tego, jak ważne jest dbanie o czystość i o higienę osobistą. Basia nie przepada za myciem rąk. Kiedy pewnego dnia po spacerze biegnie do kuchni zamiast do łazienki, Mama postanawia wkroczyć do akcji. Okazuje się, że świat jest pełen niewidocznych gołym okiem stworzeń, które towarzyszą ludziom na każdym kroku. Spotkanie z mikrobami okazuje się dla Basi ciekawą i emocjonującą przygodą. „Basia i zagadki wszechświata” to nowy cykl książek, w których rezolutna przedszkolaczka odkrywa piękno i różnorodność otaczającego ją świata. Zwyczajne z pozoru wydarzenia stają się dla Basi punktem wyjścia do zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Ciekawi świata czytelnicy w książkach z serii znajdą nie tylko opowiadanie o swojej ulubionej bohaterce, lecz także wypełnione ilustracjami strony, a na nich informacje i ciekawostki o zagadnieniach związanych z różnymi aspektami nauki. „Basia i zagadki wszechświata” to także wspaniała propozycja dla rodziców, którzy razem z dziećmi przeżyją ciekawą czytelniczą przygodę i zagłębią się w niesamowity świat wiedzy! Książkę utrzymano w klimacie innych pozycji z serii "Basia" - zarówno pod kątem szaty graficznej, jak również w kwestii użytego w książce przyjaznego najmłodszym języka. Basia to jedna z najbardziej sympatycznych bohaterek polskich serii wydawniczych dedykowanych przedszkolakom - niniejsza książka może tylko i wyłącznie utwierdzić w tym przekonaniu :) Pozycje z serii "Basia" to zawsze opowieści pełne ciepła, humoru i bezpieczeństwa jakie daje rodzina - to rodzina właśnie jest i w tym przypadku opoką, która wszystko przetrwa i jest w stanie przezwyciężyć najgorsze problemy. Miło się coś takiego czyta :) A jeszcze przyjemniej jest czytać takie opowieści własnemu dziecku :)
28-05-2023 o godz 14:55 przez: joannaczy
Tej bohaterce nie straszny upływający czas i książkowa konkurencja! Niezawodna Basia już od 15 lat towarzyszy naszym maluchom w czytelniczej przygodzie. Co więcej, wciąż się rozwija i rośnie w siłę. Pokażę Wam dzisiaj pierwszy tytuł z nowego cyklu „Basia i zagadki wszechświata”, w którym ta rezolutna dziewczynka będzie odkrywać piękno i różnorodność otaczającego nas świata. Książki wydane w jego ramach, oprócz „klasycznego” opowiadania, będą zawierać bogato ilustrowane strony z przyrodniczymi ciekawostkami. Na pierwszy ogień poszły mikroby, czyli niewidoczne gołym okiem stworzonka, które tak fascynują dzieci. Pretekstem do rozmowy o nich jest niechęć dzieci do umycia rąk po powrocie ze spaceru. Rodzice Basi cierpliwie i bardzo przystępnie tłumaczą rodzeństwu, czym są mikroby, gdzie mieszkają, jak wyglądają i w jaki sposób znalazły się w naszych organizmach. Opowiadają, zarówno o mikrobach pożytecznych, jak i tych niebezpiecznych dla ludzi. Bardzo podoba mi się przy tym, w jaki sposób autorka wyważyła te informacje, nie strasząc dzieci, ale też nie bagatelizując sprawy. Bardzo sympatyczne jest też zakończenie, w którym Basia, leżąc już wieczorem w swoim łóżku, szepcze do Miśka Zdziśka, że „nie jesteśmy sami na świecie”. Po opowiadaniu, maluchy znajdą aż cztery rozkładówki z bardziej szczegółowymi, ale wciąż przystępnymi, informacjami o mikrobach. Będą porady dotyczące właściwego mycia rąk i informacje o mikrobach w naszym ciele. Dzieci dowiedzą się m.in. dlaczego warto myć zęby i z jakiego powodu puszczają bączki. Na końcu z kolei umieszczono garść zasad, jak żyć zdrowo i walczyć ze szkodliwymi mikrobami. Ale to nie wszystko! Tylna wyklejka kryje małą niespodziankę. Zdradzę Wam tylko, że bohaterem będzie tata i coś, co wypełznie na podłogę. Jeśli jesteście fanami Basi lub szukacie sympatycznej książki, która zaciekawi i nauczy Wasze dzieci czegoś nowego, polecam! Myślę, że najlepiej sprawdzi się u przedszkolaków.
27-05-2023 o godz 23:43 przez: Justyna
Historia rozpoczyna się całkiem znajomo, bowiem czas na mycie rąk nie znajduje miejsca w dziecięcej pamieci🤭. Pomijany albo "odbębniony" bez mydła 🤭. Różnie to bywa, u Basi i jej brata Janka również 😉. W żartobliwym tonie (to charakterystyczna cecha całej seri książek ☺️) mama zwraca uwagę, że wraz z jedzeniem możemy pożreć równe MIKROBY - niewidoczne organizmy występujące wszędzie, na naszych rękach i we włosach, w brzuchu i w płucach, w powietrzu i na meblach. Jak się domyślacie, to początek dla wielu, wielu pytań i rozbudzenia ciekawości Barbary ☺️. Basia jak na przedszkolaczkę przystało, ma swoje wyobrażenie o mikrobach i wcale a wcale nie podoba jej się, że w niej sobie zamieszkują (w dodatku bez pytania 😉). Głośno o tym mówi, dzięki czemu Tata (wybudzony z drzemki w... toalecie🤭) wyjaśnia dzieciom, że to mikroorganizmy żyły na Ziemi, zanim pojawili się na niej ludzie. Kolejne strony przybliżą nam charakterystykę mikroorganizmow. Dowiemy się: Czym są bakterie i gdzie zamieszkują? Czym jest borelia? Dlaczego wracając z lasu czy łąki warto sprawdzić czy nie wczepił się w nas kleszcz. Grzyby: kapeluszowe, drożdże, pleśnie. Jakie choroby skóry mogą powodować? Dlaczego lepiej nie nosić cudzych czapek? Czym są pierwotniaki? W jaki sposób przenosi się Malaria (choroba wywołana właśnie przez pierwotniaki)? Bogata w kolorowe ilustracje, zabawnych mikrobów, widzianych oczami dzieciecej wyobraźni oraz instrukcja prawidłowego mycia rąk. Dla fanów Miśka Ździśka, kącik porad 😁. Zestawienie niezbędnych rad, które pomogą Twojemu ciału w walce ze szkodliwymi mikrobami. W trosce o siebie i o innych 💝. Zainspirowana książką, postanowiłam "odkurzyć" stary mikroskop i przybliżyć dzieciom nieco to, co gołym okiem niewidoczne. Chwyciło i bawi ☺️.
30-05-2023 o godz 21:44 przez: Anonim
mamakawaiksiazki.blogspot.com "Basia i zagadki wszechświata" to nowy cykl książeczek z Basią i jej rodziną,w którym dziewczynka odkrywa świat. W tej części mowa o mikrobach,czyli mikroorganizmach niewidocznych gołym okiem. Przystępnym dla przedszkolaków językiem wyjaśnione jest czym są mikroby,jak wyglądają,czemu służą,gdzie można je znaleźć. Pierwsza część książeczki to opowiadanie w stylu poprzednich historyjek z Basią. Ważna treść wpleciona jest w domowe życie rodziny Basi,nie brakuje tu poczucia humoru,przekomarzania,zabawnych dialogów i świata widzianego oczami dziecka. Za to chyba najbardziej lubię tą serię- autorka świetnie odwzorowuje i przelewa na karty książeczek to jak dzieci myślą, widzą świat i rozumieją niektóre sytuacje. To książeczki skierowane dla dzieci,jednak dorosły uśmiechnie się do nich nie raz😉 Dalsza część jest poświęcona bardziej szczegółowym zagadnieniom dotyczących mikroorganizmów: bakteriom,grzybom, pierwotniakom czy wirusom. Dzieci dowiedzą się np. jak myć ręce oraz jakie mikroby żyją w naszym ciele. Tata Basi jest lekarzem, więc nie brakuje strony pt."Lekarz tata radzi". Moje serce skradła rubryka "Kącik porad Miśka Zdziśka" (miłośnicy serii wiedzą, że Misiek Zdzisiek to ukochany miś Basi)- pokazuje jak o siebie dbać by być zdrowym i silnym😉 Myślę,że będzie to bardzo udana seria. "Mikroby" przekazują wszystkie ważne dla dzieci informacje, uczą przez zabawę i są ciekawie ilustrowane. Połączenie przygód Basi i zagadnień o świecie to strzał w dziesiątkę!
24-05-2023 o godz 23:43 przez: Anonim
Czy mamy tutaj kto nie zna Basi, wspaniałej bohaterki dziecięcej literatury, autorstwa @zofiastanecka ? Jeśli wydawało Wam się, że to tylko historie o trudnościach, radościach, smutkach i emocjach to tym razem mam dla Was kapitalną część, mającą na celu również edukację naszych maluchów (i nas rodziców! 🤭)- "Basia i zagadki wszechświata. Mikroby". Tym razem wszyscy bohaterzy serii skupiają się na zauważeniu w otaczającym nas świecie zależności między bakteriami i nieustannymi zmianami! Wszystko to za sprawą zapomnienia o podstawie higieny przy okazji powrotu do domu. Czy Wasze dzieci wiedzą dlaczego należy myć ręce? Dlaczego tak ważna jest troska o własne zdrowie ? Mama rzetelnie przytacza własną wiedzę zwariowanemu rodzeństwu które z zaciekawieniem odkrywa temat stworzeń niewidocznych gołym okiem, dobrych i złych, które nieustannie towarzyszą nam na każdym etapie zycia. Dziecięca wnikliwość jest porażająca dlatego i tym razem autorki zadbały o jej wykorzystanie i przedstawienie faktów zaczerpniętych ze świata wiedzy w możliwie najbardziej fascynujacy sposób! Czuje, że nowa seria znajdzie wielu zwolenników a wśród nich, oczywiście nas! Moja córka słuchając historii o mikrobach była niesamowicie zaintrygowana mimo, że temat był jej nakreślony wielokrotnie. Teraz już napewno nie zapomnij o myciu rąk po powrocie do domu! 🤭😊
04-08-2023 o godz 05:00 przez: Madzik
Jak u Waszych pociech wygląda kwestia mycia rąk, na przykład po powrocie do domu? Ja muszę z dumą powiedzieć, że udało mi się wyrobić taki nawyk, zwłaszcza u mojego Starszaka, że po wejściu, idzie do łazienki myć rączki. Czasem co prawda trzeba delikatnie o tym przypomnieć i dla takich właśnie "zapominalskich" mam świetną propozycję. Nowa Basia w serii "Basia i zagadki wszechświata" porusza tę kwestię i w przystępny sposób tłumaczy dzieciom jak ważna jest higiena. Basia i Janek po wejściu do domu, zamiast udać się do łazienki, ruszyli od razu do kuchni w poszukiwaniu przekąsek. Nie spodobało się to Mamie, która wytłumaczyła dzieciom, że na ich rączkach, ale także w ich brzuszkach i po prostu wszędzie są miliony bakterii - nie wszystkie są dobre dla naszego zdrowia. Basia początkowo jest nieco zszokowana i troszkę zła, że mikroby tak bez pozwolenia sobie w niej mieszkają, ale ta informacja wyzwala też ciekawość i mnóstwo pytań. Poza standardową opowiastką o Basi i jej rodzince znajdziecie tutaj też kilka ciekawostek o mikrobach, bakteriach, grzybach, poradnik i instrukcję prawidłowego mycia rąk, a nawet kącik porad Miśka Zdziśka, gdzie dowiemy się jak dbać o zdrowie i higienę. Basia to rezolutna dziewczynka, a jej przygody cieszą się ogromną popularnością, znacie już tę serię?
08-06-2023 o godz 15:27 przez: Anna