Applying Scientific Reasoning to the Field of Marketing (okładka  miękka)

Sprzedaje empik.com : 105,99 zł

105,99 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Aktywuj dodatkowe korzyści
Darmowe punkty odbioru
Darmowy kurier
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 14-15 dni rob.

Sprzedaje Matfel : 106,76 zł

Wszyscy sprzedawcy

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy

Dodaj ten produkt do jednej z utworzonych przez Ciebie list i zachowaj go na później.

Marketing decisions often misfire when driven more by beliefs than by knowledge. This book will guide you on how to differentiate between the two and to think more clearly and correctly when making those decisions, thereby increasing organizational success. The author has based this book on the fields of epistemology-the study of how knowledge is created-and the philosophy of science- the study of what it means for a science to be called a science. The motivation behind the book is quite simple: Given that science is so successful, why shouldn't marketers borrow thinking and reasoning skills from science and apply them to marketing? Indeed, why not? The book details the groundwork for learning how to apply scientific reasoning to the field of marketing, such as some basic and important definitions ("What is a belief?" "What is knowledge?"), and identifies barriers to scientific reasoning, giving an example from the Dow Chemical Company and just how Dow uses critical thinking and reasoning skills to make more effective marketing and business decisions. You'll also learn some real "thinking tools" you will need to apply scientific reasoning to solving your marketing problems. It introduces topics relating to attributes versus constructs, the meaning of causation, the relationship between coherence and justified beliefs, the importance of logic to sound reasoning, and the avoidance of logical fallacies in making sound recommendations. The book concludes by giving you direction to further improve your ability to apply scientific reasoning to solving marketing problems.
ID produktu: 1273375035
Tytuł: Applying Scientific Reasoning to the Field of Marketing
Tytuł oryginalny: Make Better Decisions
Autor: Grapentine Terry
Wydawca: Business Expert Press
Język wydania: english
Ilość stron: 262
Data premiery: 2021-06-13
Rok wydania: 2012
Forma: książka
Okładka: miękka
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Najczęściej kupowane White Nights
4.8/5
10,99 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Bluey. Wheres Bluey? A Search-and-Find Book Opracowanie zbiorowe
4.8/5
26,79 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Metamorphosis
4.7/5
41,69 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Letters to Milena
4.8/5
42,99 zł
Megacena
Najczęściej kupowane The Idiot
4.8/5
16,99 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Tomie
4.7/5
126,99 zł
Najczęściej kupowane Frankenstein
4.5/5
33,69 zł
Megacena
Najczęściej kupowane Bluey: Super Stickers
5/5
28,59 zł
Megacena

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego